zaterdag 1 maart 2014

Briyan Zwijmel

Een van de bands die me altijd gefascineerd heeft is Roxy Music, formidabele muziek, grote muzikale talenten (Brian Eno,  Graham Simpson, Phil Manzanera , Andy Mackay , Paul Thompson ,Eddie Jobson) en vooral zanger Bryan Ferry wist een groot imago te bouwen. Hij gold echt wel als een ladykiller (hij had o.a. een langdurige relatie met Jerry Hall, die later met Mick Jagger trouwde en kinderen kreeg- en weer verdrongen werd door nog langbeniger jonge modellen-, en met de roemruchte Amanda Lear). Je moet ervan houden maar het is en blijft toch echt een fenomeen.De band bestond van 1971 tot 1975 en van 1979 tot 1983 .Het werd Art-rock genoemd, een genre met nostalgie en zeer moderne klanken , ouderwetse glamour en  excentriciteit.
Daarna kwam er nog wel eens een reünie, maar die waren toch niet zo succesvol als verwacht. Bryan had nog een lange en hitsproducerende solocarrierre.  Het volgende nummer is een kijkje in de wereld van Roxy waarin achter elke voordeur ook wel een tragedie( eenzaamheid in grote luxe en die bestrijden met een  opblaasdame) schuilt.

In every dream home a heartache
And every step I take
Takes me further from heaven

Is there a heaven?
I`d like to think so

Standards of living
They are rising daily
But home oh sweet home
It only a saying

From bell push to faucet
In smart town apartment
The cottage is pretty
The main house a palace

Penthouse perfection
But what goes on
What to do there
Better pray there

Open plan living
Bungalow ranch style
All of it's comforts
Seem so essential

I bought you mail order
My plain wrapper baby
Your skin is like vinyl
The perfect companion
You float in my new pool
Deluxe and delightful
Inflatable doll
My role is to serve you

Disposable darling
Can't throw you away now
Immortal and life size
My breath is inside you
I'll dress you up daily
And keep you till death sighs

Inflatable doll
Lover ungrateful
I blew up your body...
But you blew my mind

Oh Those Heartaches
Dreamhome Heartaches

Oh Those Heartaches
Dreamhome Heartaches

Oh Those Heartaches
Dreamhome Heartaches

Oh Those Heartaches
{Fades out then back again}

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat dit vandaag je zwijmel is. M'n vader is gek op dit nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je bijdrage. Dit is niet echt mijn favoriet, maar dat geeft niet. Wij zwijmelen hier toch wel. Ik wens je een fijn weekend met je schaatsers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit nummer kende ik niet... er zit een soort anti-ritme in dat in mij een gevoel van onrust oproept alsook de verwachting dat er nog iets moet komen...dat dan niet komt...

    Niet mijn smaak dus maar in die zin wel leuk omdat je me hier iets laat horen dat totaal nieuw voor mij is.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De muziek is niet mijn smaak ,maar ik vond Bryan wel een heel mooie man !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n fan van Roxy Music. Dit nummer voelt niet prettig, sorry, maar ik ben halverwege gestopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bryan Ferry ja lekker geluid ..genoten :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love it...hoorde vroegah ook helemaal bij mijn image, dat mag duidelijk wezen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende het nummer niet. Lekkere muziek.
    Geniet van het schaatsen!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het paste bij Bibje's image, het paste helemaal niet bij ons image. Nu kunnen we met een glimlach en ;-) dit nummer beluisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken het niet. Het is ook niet heel erg toegankelijk. En een lang nummer ook.
    Ik denk dat ik het vroeger wel had kunnen waarderen. Het heeft een experimenteel geluid dat ik toen bij andere bands ook kon waarderen. Die fase heb ik kennelijk achter me gelaten.

    BeantwoordenVerwijderen