zaterdag 29 maart 2014

Ach gossie Zwijmel

Een lief liedje, van de Nederlandse groep Bloem, waarvan de zanger Joost Timp een zoon was van Mies Bouman en Leen Timp.
Bloem bleek een eenhitsband en viel al snel weer uit elkaar.
Het hitje uit 1980 was wel een liedje dat vrijwel iedereen nog kent.
In de jaren van seksuele vrijheid was de tekst vrij ongewoon; een meisje dat
overal toestemming van haar moeder voor wilde (moest?) vragen en de jongen die daar braaf en vertederd op reageerde zijn zeker niet typisch voor die tijd. Misschien dat het liedje juist daarom zo bleef hangen.
Ik was zeer zeker niet zo'n meisje..........

10 opmerkingen:

  1. Ach ja, ik herken het direct. Wat een braaf meisje. Leuk om dit weer eens te horen. En nu de tuin in. We gaan weer een hele week genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik vond het ook een heel leuk nummer hoor en als ik het weer hoor zing ik het zo weer mee! Leuke zwijmel Gusta!
    Een zonnig zwijmelweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ow vreselijk, dat nummer,
    ik weet niet waarom maar ik had er zo een hekel aan. Het deed me ook altijd denken aan een film die ik had gezien(en die er totaal niks mee te maken had maar goed haha) dusssss
    nu moet ik hem weer de hele dag zingen om hem uit mijn systeem te krijgen waaaahhhh
    prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Dat is lang geleden :D Zongen mijn ouders altijd als ik iets uit de voorraadkast wilde pakken (het refrein dus)! Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja mooi, nog niet zo lang geleden gehoord want het maakte deel uit van een jeansshow ;-)
    was, is en blijft een leuk liedje...

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend leuk om dit liedje weer eens te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is lang geleden dat ik dit liedje hoorde. Heerlijk voor een keertje weer te horen.

    Fijn weekend,
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik blijf het een grappig nummer vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kon op mij slaan. Ik moest alles aan mijn moeder vragen. Het liedje ken ik dus erg goed.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Annemarie! Annemarie! Ja, wie kent het niet. Ik heb ook nooit zo begrepen dat het een hit was.

    BeantwoordenVerwijderen