woensdag 5 februari 2014

Voorjaarszucht

Elke dag dat er een zonnetje te vinden is aan de hemel, ben ik wel een poosje buiten; een boodschapje, even een ommetje maken, beetje in de tuin rommelen, want ik verlang naar een goed voorjaar en een mooie (niet persé hete) zomer. Nu ik beter in mijn velletje zit, lokt het buitengebeuren als nooit te voren. Ik verzin boodschapjes of koop al vooruit kadootjes, ga brieven ver weg posten, alles om maar een doel te hebben.
Gister in de stad ontmoette ik een goede kennis die ik al lang niet meer zag. Even lekker bijgepraat en een paar goede muzieksuggesties gekregen. Mezelf getrakteerd op een goede (keramische) koekepan, omdat mijn meer dan vijfentwintig jaar oude exemplaar (geen tefal) wat dun wordt en steeds  vaker dingen wat aanbranden en aanzetten. Ik koop geen onzindingen maar stel soms erg lang uit om iets te vervangen wat er wel aan toe is, dat is ook niet goed.
Vanmorgen dus met mijn AOW (nee, inderdaad geen WAO) hoofd weer de zon in en de bioboodschappen gehaald.
Gisteren zoveel bewogen dat ik een voor mij ongekend getal op mijn stappenteller vond (bijna 3500) , het wordt nog wel eens wat met me!

3 opmerkingen:

  1. Daar zul je pleier van hebben,die koekepan. Geniet van deze bijzondere winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he dit prachtige lenteweer? Ook hier lentekriebels!

    BeantwoordenVerwijderen