dinsdag 11 februari 2014

Victorie

Weer een fantastische sportdag op de Olympische Spelen en dan heb ik het eigenlijk uitsluitend over het Langebaanschaatsen want voor andere takken van wintersport loop ik niet zo warm en kijk ik ook niet echt, hooguit op de achtergrond shorttrack maar dan houdt het wel op.
Weer een hat-trick ; een 1,2 en 3 voor Nederlandse mannen, nu op de 500 meter. De gebroeders Mulder en Smeekens waren niet te verslaan door anderen.
Prachtig en spannend, een nagelbijtende uitslag na de eerste keer en helemaal tijdens de tweede ronde was het ongeloofloos mooi.
Nou ja, ik zal ophouden met mijn gejuich, want niet sport-liefhebbers zullen er flauw van worden.
Verder is het  een beetje schipperen met de tijd om alle huishoudelijke voorgenomen klusjes gedaan te krijgen maar haalde een was af, deed er eentje en hing die op, haalde twee vechtende huisgenootjes uit elkaar zonder zelf verwondingen op te lopen, badderde ik, pleegde een afwas, ruimde hier en daar wat op, verschoonde de kattenbak en kookte een lekker gehakt met groentenpotje dat heerlijk was met een beetje rijst erbij. De rest  van het pannetje voorzie ik morgen van sperziebonen en pompoen en dan heb ik weer een makkelijke (schaats)middag.


1 opmerking:

  1. Van zulke schaatshelden word ik ook blij. En dan zag ik vanmiddag ook nog Rintje als commentator... wat een genoegen om te kijken

    BeantwoordenVerwijderen