woensdag 19 februari 2014

Van narcissen en koolmezen

Ja, echt de lente in mijn hoofd. Na de bioboodschapjes, met een grote zak spinazie(MMMM) gehaald te hebben en thuisgebracht, reed ik weer naar de andere kant van de stad, naar het tuincentrum, want er waren viooltjes in de aanbieding. Een mooie tray  blauw/gele bosviooltjes en toen zag ik een kar met afgeprijsde tuinplanten, 10 voor een tientje, en heb er dus tien gescoord voor mijn voortuin. Door het aanbrengen van ventilatieroostertjes in de voorgevel was een deel van mijn voortuintje op de schop geweest en dit was een mooie gelegenheid om wat lieve goedkope vaste plantjes te scoren.
Onderweg zag ik vroege narcisjes, veel sneeuwklokjes en krokussen en de mezen en vele ander vogels waren zeer aktief en duidelijk te horen. Nog geen speenkruid of hoefblad gezien, maar het is onmiskenbaar lente-achtig!
Vanmiddag Ireen en de andere dames in aktie op de 5 km, maar nu even bijkomen (lopend in het tuincentrum alleen met de scoot ernaar toe en terug!) en dan alvast de bloempkes buitenzetten!!

5 opmerkingen:

  1. Hier ook veel gefluit en gezang. Er zijn al veel verliefde koppeltjes te spotten.
    Wat goed dat je het tuincentrum lopend hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke tijd, vol verwachting.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi,die voorjaarsbloemen in je tuin. Kijk je er op van binnenuit?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor .Een lekker muziekje en voorjaarskriebels .Je hebt goed ''gescoord'' Ik heb ook al wat bakken en manden gevuld vanmiddag ,Yep ook hier voorjaarskolder!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen