woensdag 12 februari 2014

Van muizen en mensen

Vanmorgen was het bioboodschappenochtend. Ik besloot nog even in een folder van een supermarkt die ik even wilde aan doen te kijken, digitaal, en toen ik dat deed hoorde ik rare geluiden uit de hoek van de kamer. Ritselende raadselachtige vrij luide klanken.... wat is dat in hemelsnaam, ik checkte de hoek, maar niks te horen zodra ik terugkeerde naar de pc, begon het werr. Ik keek ook in de gang in het gasmeterruimtetje, naast de kamer, maar ook daar geen teken van bewoners, het was eng, echt waar, zo hard geritsel en geen veroorzaker te vinden, dat is spookachtig. Ik wilde al een buum te hulp roepen, maar vond mezelf kinderachtig, ik ben niet eens bang van knaagdiertjes, dus ging ik weer verder achter de pc, totdat me opviel, dat elke keer als ik via de muis klikte op volgende pagina, het geluid klonk en anders niet. Toen viel het kwartje, de reclame makers hadden een papierritsel geluid aan deze digifolder toegevoegd, om het nog levensechter te maken en het geluid kwam gewoon uit mijn geluidsboxen in die hoek. Toch een opluchting en een beetje ge-ergerd gevoel over de rare fantasie van een folderontwerper. We weten dat het geen papier is, toch, dus waarom toch geritsel laten horen?
Enfin inmiddels zijn de boodschappen binnen en kan ik me voorbereiden op een volgend schaatsfestijn, de 1000 m voor mannen, waarbij weer diverse Nederlandse topschaatsers een medaillekans hebben, maar ook Shani Davis, bijvoorbeeld, die ook een van mijn favorieten is. Gister was het Brons voor Margot, hoewel duidelijk niet onmogelijk, toch onverwacht, wat was die meid blij!
Gister  weer een flinke slag  gemaakt met buiten opruimen, hoewel nu voornamelijk in een klein vervallen houten schuurtje dat ik vroeger als kasje gebruikte maar inmiddels vol staat met bloempotten, kerstversiering en andere troepjes. Ik oogste een driekwart volle grijze bak met rommel, dus de moeite waard, al is er nog lang geen einde aan de zooi, omdat  na de brand ook hier veel spullen zijn geplekt, die niet de moeite van het  redden waard waren Enfin, met vernieuwde energie is het tijd om de bezem door tuin, garage en berghokje te halen. Het is leuk dat je na een half uur stoempen niet eens echt moe bent.


6 opmerkingen:

  1. Haha. Ik vind dat geritsel juist wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het geritsel ook irritant, juist die herrie van reclame maakt dat ik er niet naar wil kijken en het onmiddellijk afzet op TV en radio, en staat bij laptop standaards ook het geluid uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat kun je geluiden toch anders ervaren. Ik dacht laatst,dat ik piepende oren had. Het was een vriend,die buiten op de "claxon"van zijn scoot drukte. Die had zo'n vreemd geluid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha het zou iets voor mij kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spullen die 'geplekt' zijn en een half uurtje 'stoempen', ik leer bij jou - naast ritselen - heel veel!

    BeantwoordenVerwijderen