vrijdag 14 februari 2014

Valentijn nee, Gloria ja

Overgewaaid uit de engelstalige landen en vooral een groot commercieel succes. Je wordt met hartjes en rode rozen om de oren geslagen alsof het geen crisis is. Onzin! Als je van iemand houdt of veel om een mens geeft, heb je geen speciale dag nodig om daar blijk van te geven en iemand kan blijer zijn met een tweedehands of zelfgemaakt kadootje dan met die Valentijnstuff. Nee, ik doe er niet aan mee.
Maar lief of aardig zijn hoeft ook weinig of geen geld te kosten en dat brengt nog veel meer warmte. Altijd, niet alleen op 14 februari.
Gister genoot ik weer van de medailleoogst die maar door gaat en alle records verbreekt. De geest is vaardig geworden in onze schaatsploeg.
Ook vergat ik gisteren nog een komisch tafereel te vermelden. Toen ik gewapend met nieuwe tas en pan de V&D verliet hoorde ik ordeloos gezang afgewisseld met rondgestrooide mondharmonicaklanken voor de HEMA die er vlak naast ligt. Het bleek een man te zijn die vrolijk  enorm in de gloria verkeerde , hij danstte maar dat was waarschijnlijk meer als lopen  bedoeld. Een soort Wammes Waggel gebeuren. Een hond sloeg het tafereel bezorgd gade, en was klaarblijkelijk het kameraadje van deze ws thuisloze man. Hij werd goed bewaakt en ondanks dat het wat vreemd is, voor tienen ś ochtends, moest ik er toch om lachen. Het deed zo  breugheliaans aan.
Vandaag vrij van schaatsen, dus tijd om een lang gekoesterd voornemen uit te voeren, een flinke zak met spullen naar de grote kringloop brengen en dan meteen eens rondsnuffelen. Kom er, ook uit zelfbescherming, niet te vaak, want och wat een leuke en verleidelijk goedkope spulletjes kun je er op de kop tikken. Kwam dus met een iets kleinere zak spullen terug voor nog geen 12 euri. Twee schattige india katoenen tasjes , een ornaje broodmand (niet voor brood maar komt altijd van pas), drie glazen kommen (eerder kleine schaaltjes, maar dit formaat gebruik ik geregeld), een gele soepkom, een rood/gele trommel, en drie  warme en kleurige sjaals. Tevens wat lekkere vis gescoord op de terugweg en nu ga ik ontbijten om daarna te badderen en nog wat klaar te maken voor een verjaarswens voor de vriendin die eerstdaags verjaart en vanmiddag hier een bakkie komt doen.
Alle reden om zelf, zonder drank ook in de gloria te zijn.

4 opmerkingen:

  1. Het begint me steeds beter te lukken om alleen "oh wat mooi"te denken in een kringloopwinkel. En niet te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Alleen brengen en niet halen bij de Kringloop voor mij. Maar kijken mag natuurlijk altijd. Hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij brengen alleen maar spullen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist het feit dat je zulke leuke dingen vindt voor kleine prijsjes (in je favo kleuren) maakt het kringlopen zo leuk.Bovendien doe ik er ook weer makkelijker afstand van. En ik begin net als jij meer en meer een echte hekel te krijgen aan die opgeklopte toestanden rondom Valentijn. Behalve aan mijn persoonlijke Valentijn natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen