dinsdag 25 februari 2014

Tuin enzo

Gister veel in de tuin gedaan en vanmorgen nog wat kleine dingen tussen de andere zaken door. Hulp M. deed andere huishoudelijke dingen, maar omdat het vanmiddag gaat regenen wilde ik toch nog wat klusjes klaar hebben. Veel zie je nog niet van al mijn werk, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk weer wat wordt.
De enkel mag vanmiddag weer rusten en ik kan tevreden achterover leunen. De grijze container zit bijna vol, er komt overal wat ruimte en in de tuin is al een aardige berg  paarse dovenetel weggetrokken. Het is een kwestie van volhouden om uiteindelijk duidelijk resultaat te zien.
Morgen weer een zak plastic afval aan de weg, en donderdag de oud papier troep. We krijgen in de toekomst blauwe bakken voor papier, dat komt mij niet slecht uit. Ik produceer altijd erg veel omdat ik veel lees en veel leeswerk van anderen krijg als laatste station. Alles in één container gooien is wel makkelijker, dan gesjouw met tassen en dozen.
Als het regenachtig blijft, kan ik vast met alle papieren voor de belastingen beginnen en eens flinke opruiming houden. Ik hoef nu alleen nog maar voor de belastingen en mijzelf dingen te bewaren, niet meer voor controles van de Sociale Dienst.  Ook boven staat nog een grote krat met oud papierwerk, dat kan ook grotendeels weg. Ik heb dus de lente definitief in het hoofd; tuin en opruimen overal. Kan geen kwaad, toch? En het voelt zo heerlijk dat ik weer veel meer kan zonder nare gevolgen!

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè? Wij zijn ook zo lekker bezig in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ervaar je je bezig zijn nog steeds als een "wonder"?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker! Het is ook een mirakel! Iets wat me intens dankbaar maakt!

      Verwijderen
  3. Hier hebben we helaas geen blauwe kliko, een paar kilometer verderop wel, want daar begint een andere gemeente die wel oud papier ophaalt. Vandaag heb ik oud papier (en plastic afval en lege flessen) naar de vuilstort gebracht, want ook de goede doelen komen hier het papier niet ophalen.

    BeantwoordenVerwijderen