zondag 2 februari 2014

Stapjes

Het hele leven is stapjes zetten, soms letterlijk, soms figuurlijk. En alles begint met de eerste stap, nietwaar, zoals een oude meester al opwerkte.
De stappenteller die ik ontving bij een nieuwe bloedsuikermeter, is handig. Je draagt hem onopgemerkt bij je de hele dag en stiekem kijkt hij wat je allemaal uitspookt qua bewegen. Nou dat viel niet mee. Op een gewone dag heb ik moeite om de 1000 stappen te halen (10.000 is gezond, 15.000 ideaal) en op een heel drukke dag kwam ik wel eens boven de 1500, maar ook dat is niet erg indrukwekkend. Het Jagger-dansen gooit er per dansronde met gemak 500 of meer bovenop, dus kom ik vrij makkelijk al op 2500 per dag als ik twee keer een rondje huppel. Kijk, dat is al een stukkie beter. En natuurlijk is het niet eens verstandig om meteen veel grotere prestaties te leveren want nu al merk ik dat ik minder insuline moet spuiten om hypoś te voorkomen. Prettig en heel goed, maar jed moet niet teveel tegelijk willen.  Minder insuline is prima, maar het lijf moet wel even tijd krijgen om te wennen. Ook de spieren hebben anders te grote moeite om me bij te houden.
Maar het is wel opmerkelijk dat het zo goed werkt.
Wel een goede motivateerder, die stappentellert met Jagger samen.

7 opmerkingen:

  1. Wel ja, ga jij maar lekker stappen met Mick. Velen zullen stikjaloers zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, zie je al helemaal geen in je huiskamer met dat Jagger dansje! Wie weet lukt het je straks wel om te hakken. XD

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu is het helemaal zichtbaar,wat je allemaal doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhhh geweldig ik heb ook al heel wat stapjes gemaakt bij the stones, oa bij hun concerten :) Elk concert kan het laatste zijn toch??? Dus we gaan de laatste 20 jaar dan maar braaf naar elk afscheidsconcert, hahahahahaha.
    Super, dat danst zeker lekker weg dus geniet er maar van!!!! Goed bezig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vinden de buren van je gedans ;-))...... of woon je vrijstaand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, rijtjeshuis, maar ten eerste hoeft het geluid niet op 10 en ook mijn gespring veroorzaakt geen beving van 11 op de schaal van Richter ;)

      Verwijderen