maandag 17 februari 2014

Oz-land

Sinds ik glutenvrij en low-carb ben  gaan eten, kwam ik plotsklaps in een vreemd land terecht. Zoiets als Dorothy in de Wizard of Oz.
Geen uitleg, geen Tomtom die me de weg wijst, ik moet het helemaal zelf doen.
Soms verval ik in oude gedragspatronen, waarin ik tegen veel dingen enorm opzie, wetend dat er altijd een grote straf op stond in de vorm van een verlammende, zich nauwelijks herstellende moeheid , die zeker dagen, vaak weken en soms maanden nog bovenop mijn slechte energiepeil mijn leven zou vergallen.
Uitstellen en niet de sprong durven wagen waren het gevolg. Nu merk ik dat ik veel meer kan en vrij goed herstel. Mijn conditie was natuurlijk meer dan beroerd na zo"n leven en alles ging downhill.
Nu durf ik dus mijn conditie op te bouwen met mijn Mickdansjes en merk dat het werkt zonder dat ik een tol hoef te betalen. Ik kan het nog steeds met moeite geloven en durf er nauwelijks op te rekenen of te vertrouwen. Maar het begint in te zinken dat dit niet een tijdelijke schijnherstel is, maar een levensecht gebeuren dat nu eens heuvelop leidt.
Ik voer mijn dansjes op tot drie maal daags een (of soms iets meer) nummers meehuppelen en kan daarbuiten mijn hart ophalen met mijn verbeterde loop- en uithoudingsvermogen.
Voor vandaag staat er voor de middag een tripje naar de bieb op het programma en vanmorgen (ja , de zon komt er zelfs bij om me aan te moedigen) wil ik, na wat klusjes binnen, lekker wat in de tuin werken. Er staan potten met potgrond die geleegd moeten worden, de potten dienen schoongemaakt en uitgezocht te worden en dat is allemaal al een hele klus, want je wilt niet weten wat een bende het is in de tuin, garage en het oude schuurtje. Maar elke dag een een draadje.... Ik leg mezelf niets op, maar kijk hoever mijn polsstok reikt.
Nu kijk ik uit naar een seizoen vol tuinwerkjes, wat groenten en kruiden gekweek en lekker veel buiten vertoeven.
What a difference a bread makes.........

Trouwens wat was gisteren weer een fantastische schaatsdag, 1, 2, 3 en 4 hoeveel gekker wil je het hebben?

4 opmerkingen:

  1. En dan wordt er door veel mensen nog geroepen dat het een hype zou zijn geen brood en/of gluten meer eten. Velen knappen er zo van op koolhyraatarm eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig,dat je zelf die richting ingeslagen bent. En wie weet, wie jij weer inspireert.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh oh wat een leuk vooruitzicht, heerlijk rommelen in de tuin!

    Lekker doorgaan zo meid, niet met de hakken klikken dus....

    BeantwoordenVerwijderen