donderdag 6 februari 2014

Overdreven?

Al vaak zag ik van die bijna komische reclame filmpjes over keramische koekepannen, maar nadat ik toch ook gewone mensen lovend over deze pannen hoorde spreken, besloot ik er ook 1 aan te schaffen. Inmiddels geprobeerd, en ja, het zijn zalige pannen. De eitjes en pannekoekjes glijden er moeiteloos uit en je hebt weinig vet nodig. Goede aankoop dus.
Ook kocht ik eens (via Marktplaats van een particuklier) een Magic Bullet en hoewel, niet perfect voor alles, is het toch een fijn apparaat dat ik vrijwel dagelijks gebruik. Ideaal voor kleinere porties en even snel pureren. Ook noten en zaden hakken gaat prima.
Maar het allerbeste apparaat ooit is voor mij de mandoline groentensnijder. De eerste kocht ik op de markt, lang geleden na een wervelende conferance van de verkoper. Nooit spijt van gehad. Na de brand heb ik, heel wat duurder zo'n  zelfde soort ding gekocht en nog gebruik in hem dagelijks; lucifertjes snijden, frietjesachtige staafjes, en dikke of dunne plakken en met wat handigheid ook blokjes.
Koken wordt een lekker klusje met dit soort makkelijke dingen



4 opmerkingen:

  1. Oh, dat heb ik met mijn messen en dunschiller van schilmesje.nl. Loei- en loeischerp, je snijdt alles moeiteloos en precies en och, het is gewoon een genot om er groenten mee te snijden, of fruit. Jouw mandeline vind ik ook erg handig, denk ik. Zie ze wel eens liggen en dan denk ik zou ik?? Maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog een ouderwetse rasp. Die van jou gaat ongetwijfeld gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi, die mandoline kocht ook, maar de eerste keer dat mijn man hem gebruikte, kostte hem dat zijn vingertopje! Nu doe ik alles met een mes en het liefst zelf..

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit niet voor niets een beschermkapje bij...... Een vriend van mij kwam ook pleisters vragen, na voor het eerst met zoń ding gewerkt te hebben!

      Verwijderen