zaterdag 8 februari 2014

Ogenzwijmel

Als je verlegen was, sloeg je je ogen neer als een jongen naar je keek. Als je wat meer durfde, keek je terug en nam zelfs het initiatief met kijken naar dat begeerlijke jongensmens. Het was vaak een subtiel spel en toch leverde het regelmatig succes op. Heel wat anders dan Whatsuppen, of Grinder of hoe het allemaal mag heten, dat is zo op de man af dat er ook veel romantiek en dromen verloren gaat.
Een ander soort van Oog dat  in mijn jeugd groot eerbied afriep was het Oog in zijn  Rug van mijn vader. Hij claimde hiermee alles te kunnen zien wat ik achter zijn rug om uitspookte. Dat mijn moeder hem dat vaak influisterde werd me later pas duidelijk..........
Hier zingt Bobby Vee over de 1000 ogen die de nacht heeft, die alle kleine leugentjes zien, dus net zoiets, en een mooi nummer uit de tijd van The Fonz

11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heerlijk om dit nummer weer eens te horen!!!
    Lekker gezwijmeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een nummer uit "onze" jeugd als babyboomers. Fijn weekend Vlasje. P.S. Wel een re-released nummer, niet het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist gekozen vanwege het hilarische filmpje in Hollywoodkleuren.

      Verwijderen
  3. Heerlijk gezwijmeld! Leuk om dit nummer weer eens te horen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou inderdaad.....vaders ogen.....
    en hoe een 'verlegen' iemand toch hoopte op aandacht van die ene leuke gozer...
    inderdaad zo anders dan tegenwoordig.... wat beter of slechter is durf ik niet te zeggen

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een gezellig nummer .Haha ja het ogen spelletje ,kijken en dan weg kijken !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eindelijk eens het gezicht bij dit nummer, ik was nog heeel jong maar kon het liedje wel ( waarschijnlijk lp van ouders) heerlijk :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hé, mijn reactie is verdwenen. Wat vreemd.
    Ik had geschreven dat ik dit nummer zo heerlijk vind en er vrolijk van word.
    Wat zal jij hebben genoten van de 5000 meter! En nummer 4 een Belg. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoor 'm voor het eerst. Wat een heerlijk zogenaamd niet in scène gezet tafereeltje. Vooral die windmachine in de sudio :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ow dit is echt zo'n liedje die mijn vader als tiener draaide en die wij kinderen dus ook hoorden toen we klein waren. Compleet met de verhalen natuurlijk :)
    .

    BeantwoordenVerwijderen