zondag 9 februari 2014

Mooooooooooi

Wat was het mooi, die 5000 meter gister, niet alleen omdat 'wij" alle drie de medailles weghaalden, ik ben niet zoń chauvinist, maar vooral om de schoonheid van de sport als mensen echt het beste uit zichzelf halen,. Bij Sven is dat bijna Kunst geworden. Hij rijdt met zoń lichaamsbeheersing, met zulke concentratie, met ook een bewustzijn dat alle spanning weerstaat, dat ik alleen maar met open mond kan kijken. Hij wil boven de sport uitgroeien, nou dat doet ie!
Ik had dus een perfecte middag en genoot enorm. Kippensoepje erbij, fruit om de spanning weg te snavelen en toe een lekker vers gebakken scharretje en veel groenten.
Vandaag mag Ireen haar kunsten vertonen en ik heb er veel vertrouwen in, al is ze vaak grilliger in haar prestaties dan Sven, iets minder Zen ook.
 Maar ze heeft een geweldig seizoen, plus een heel stuk levenservaring erbij, dus het kan top worden.
Toch is het niet alleen het nederlandse succes dat me upwindt, maar iedere sporter die zichzelf overtreft en alles geeft, vind ik geweldig, dan maakt het niet eens zoveel uit welk land een medaille haalt, maar de prestatie van de individuele sporter telt meer voor mij.  Hier kan weinig tegenop.

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zat rare typefout in, opnieuw:

      Sommige sporten zijn ook zo leuk en spannend om te kijken. Vanmorgen afdaling en de hobbelbaan gekeken, en van kunstschaatsen kan ik ook altijd zo genieten.
      Gisteren een deel van een BBC documentaire gezien over het paar Jayne Torvill en Christopher Dean, Ijsdanspaar in 1984 in Sarajevo met hun Bolero -A Perfect day - heet de documentaire.

      Verwijderen
  2. Ik probeer me wel eens voor te stellen,hoe het voelt,zo'n conditie te hebben en zo te kunnen presteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, mooi, mooi...Net Irene Wüst zien winnen. Wat een race. En inderdaad; hoe zou het voelen om zo te kunnen presteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik houd niet van die koude sporten, maar kijken op de bank lekker met de verwarming aan...... heerlijk. En wat doen ze het goed onze Nederlandse schaatsers/ schaatsters...... heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen