maandag 24 februari 2014

kouwe kalkoenen en warme daslookjes

Het is over met de Spelen. Tevreden en meer dan voldaan neem ik afscheid. Even afkicken (cold turkey) en weer een normaal dagritme omarmen wat ook weer prettig is. Ik vind zulke festiviteiten geweldig maar ze nemen wel erg veel tijd in beslag en op een gegeven moment is het genoeg. Nog een paar schaatsweekenden in maart en dan is het voorbij. Dat is dan ook goed.
De tuin lokt en de zelfs de daslookjes piepen al uit de grond. Kocht bij de DEKA wat potjes  verse kruiden en samen met die soorten die al opkomen in de tuin en bakken kan ik heerlijke kwark of huttenkase met kruiden maken.
In de tuin wacht nog heel veel werk. De enkel is braaf als ik vaak genoeg ermee omhoog zit en de brace draag, de knieën en andere bontgekleurde lichaamsdelen beginnen aardig bij te komen, dus wat lichte werkzaamheden moeten geen probleem zijn. Volgende week is de grijze container weer aan bod en die wil ik weer tjokvol rotzooi gooien.  De paarse dovenetel is de hele tuin door gewoekerd, dus af en toe een vierkant metertje vrij maken zal uiteindelijk toch meer ruimte voor andere bloemkes maken en zo voort en zo voort. De lucht ruikt naar lente!

3 opmerkingen:

  1. Fijn he, tuinieren? Het geeft zo veel voldoening en het is rustgevend bovendien...

    Ik ga ook weer naar buiten. Daag! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is alsof de tuin ontploft. Overal schieten de lupines de grond uit en onze prunus bloeit zelfs al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geluk,dat je ondanks de enkel toch nog een beetje kunt tuinieren. Voor stilzitten is het vaak wat koud.

    BeantwoordenVerwijderen