maandag 10 februari 2014

Ideaal

Ireen heeft gister ook op een prachtige manier goud behaald. Het gekke is, dat het voor haar zeker geen ideale rit was, ze zat vol zelfkritiek, maar ze deed het toch maar!
Raar dat de beschouwer iets anders ziet dan degene die het doet. Muzikanten hebben ook altijd kritiek op hun werk na een uitvoering, maar het publiek hoort meestal alleen het mooie ervan.
Het is prachtig om te streven naar het beste, maar iets minder is blijkbaar goed genoeg, meer dan goed genoeg vaak.
Vandaag is er meer schaatsen dus benieuwd wat er weer voor moois langs gaat komen.
Met idealen hebben is niets mis, ze zijn een garantie voor het streven naar beter, maar het moet geen obsessie worden want energie kan niet onbeperkt gebruikt worden en er zijn andere zaken die ook belangrijk zijn.
Zelf merk ik al dat mijn Mickeriaans gedans duidelijk  effect begint te hebben. Ik word soepeler, het gaat me steeds makkelijker af, dus mijn conditie verbetert, mijn ademhaling wordt beter, de gewrichten doen minder moeilijk , mijn evenwicht is beter, en ik voel me energieker en het is uitstekend voor de peristaltiek.
 Kleine moeite, met groot resultaat en ik streef niet naar perfectie, maar wel naar verbetering vergezeld van plezier.  Vaak is dat genoeg, meer dan genoeg!



3 opmerkingen:

  1. Wat goed toch, dat je zelf een leuke manier van conditie verbeteren bedacht hebt. Daar kan een fysiotherapeut nog van leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je conditie zo vooruit gaat. Wat was het vanmiddag ook weer een heerlijke schaatsmiddag. Weer 1,2 en 3

    BeantwoordenVerwijderen