zaterdag 22 februari 2014

Heftige zwijmel

Hier zie je Bibian Harmsen en haar man Klaas ten Holt. Een gelukkig echtpaar, dat musiceert en drie kinderen opvoedt en veel liefde deelt. Eind 2012 wordt ontdekt dat Bibian alvleesklierkanker heeft en niet meer zal genezen. In de maanden die volgen verwerken zij deze boodschap en genieten zoveel mogelijk van hun kinderen elkaar en muziek. Maar Bibian wordt steeds zieker en sterft op 25 juli 2013. Haar weblog wordt gebundeld in een boek Paniekspinnen. Klaas moet alleen verder met het verdriet en hun drie kinderen. Ook hij blogt hierover en ook zijn posts zijn in een boek gebundeld. Het is net uit.  De complete weduwnaar van Klaas ten Holt maakt al net zoveel indruk als haar boek. Beiden tonen de kunst om in gewone woorden heel veel gevoel op een niet sentimentele wijze te verwoorden. Prachtig.
Als Hommage aan Bibian en uit respect voor Klaas deze zwijmel met een mooi liedje van hen beiden.

14 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de boektitels. Ik ga eens kijken bij de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor deze mooi maar ook weer trieste boekentip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je dit onder de aandacht brengt. Ik heb veel respect voor beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ken ze niet.... maar evengoed is het natuurlijk triest dat een jong gezin zoiets door moet maken.

    Wens je een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd ademloos de blogs gelezen. Gewoon een ziekte die nergens rekening mee houdt. Mooie keus, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zoiets triest zulke mooie boekentips op kan leveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig. ...Ik las hasr verhaal bij de kapster en is me bijgebleven toen was pas de diagnose gesteld. Haar laatste weken heb ik in een docu op tv gezien.

    Mooi neergezet Vlasje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ken deze mensen niet, maar wat triest dat ze zo jong moest overlijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik ken ze niet, maar het nummer is prachtig! Wat een triestigheid zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verdrietig verhaal .De muziek is niet mijn smaak
    Fijn weekend ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje is het alweer zo lang geleden?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb een documentaire gezien. Heel indrukwekkend en ook triest. Mooi eerbetoon.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen