donderdag 27 februari 2014

Gewoon donderdag

Er staat niets op de agenda. Het gewone leven van alledag; een enorme hoeveelheid oud papier naar buiten gewerkt voor de ophaal, het radioprogramma "Nooit meer slapen" met Klaas ten Holt op Uitzending Gemist beluisterd, katten geknuffeld, mijn nieuwe mooie isolatiekan met  een heerlijke thee gevuld en in gebruik genomen (eindelijk eentje die niet lekt bij het inschenken!), mooie muziek via 3 voor 12 opgezet en nu nadenken over de invulling van mijn dag. Regen is aanstaande  dus de tuin wordt het niet, en erg dringende zaken zijn er niet. Ik kan een begin maken met het uitmesten van de administratie, veel weg en alle benodigdheden  klaarleggen in een mapje voor de belastingen, mappen ontdoen van spul dat niet meer hoeft bewaard te worden. Loslaten, dat lijkt me een goed motto voor vandaag. Mijn leven als bijstandsgerechtigde ligt achter me, een nieuw leven als 65+-ster is begonnen.
Mijn nieuwe leven met glutenvrijheid is ook een feit en ik wil af van veel overbodigs dat alleen maar herinnert aan mindere tijden, ik bouw op, en moet ruimte creëren voor groei. Zoals de tuin opgeruimd en gewied moet worden om een nieuwe start te kunnen maken, zo moet het ook in de rest van mijn leven. Laat los wat je niet meer dient, geef lucht aan jezelf en de toekomst.
Ja, dat wordt het vandaag; een bijzondere dag, de eerste stappen van een nieuwe reis.

3 opmerkingen:

  1. Niks gewoon dus, juist heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent alvast maar begonnen met een nieuwe lay-out voor het blog.
    Goed reis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die AOW-rust. Vanochtend zei mijn man nog "Wat kan ik blij zijn,dat er geen wao-keuringsartsen meer in mijn nek hijgen".

    BeantwoordenVerwijderen