zaterdag 15 februari 2014

De ene wil de ander-zwijmel

Peter Asher en Gordon Waller kregen een wereldhit in 1964 met dit nummer dat geschreven werd door Paul McCartney. Geen toeval want die had in die tijd lang verkering met Peters jongere zus, de actrice  Jane Asher.  Peter zelf trouwde met de door hem bezwangerde societychick Marianne Faithfull. Door Peters contacten in de showbiz kreeg zij contact met de Rolling Stones. Mick Jagger schreef As tears go by voor Marianne die daar weer een wereldhit mee scoorde en meteen met Mick besloot verder te gaan. Hetgeen uitmondde in een stevige heroine verslaving voor Marianne en het einde van hun relatie, na nog flink de kranten gehaal;d te hebben met diverse schandalen. Gordon Waller stopte na een paar jaar met de muziekwereld, Peter zit er wel nog in als schrijver en producer  en Marianne is nog steeds een ster na ook nog een drankverslaving overwonnen te hebben en borstkanker  te hebben overleefd. Jane Asher is  als presentatrice en actrice werkzaam.
(ik heet geen Blokhuis van achterren hoor)

11 opmerkingen:

  1. Geweldig nummer. En ja .... ze rommelden wat aan. Ik moet er persoonlijk niet aan denken. Geef mij maar mijn eigen mannetje.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk, dankzij jou weer even terug in mijn tienertijd! Bedankt voor dit heerlijke nummer! Een fijn zwijmelweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A World Without Love. Een wereld zonder liefde, is hetzelfde als een ei zonder zout. Voor ons is dit puur jeugdsentiment, dit nummer uit 1964. Wij zijn naar hetzelfde jaar teruggegaan. Kijk maar even. Fijn weekend en pas op voor de storm Vlasje (Blokhuis ;-) of is het toch Wikipedia).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, vrijwel alles gewoon paraat, want volg de muziekwereld al lang en intensief. Allen de achternaam van Gordon en het jaar 1964 wist ik niet meer zeker, dus wel even gespiekt. Ik word niet weggeblazen hoor......

      Verwijderen
  4. ach ja ook de artiestenwereld kent vreemdgangers, niets bijzonders want waarom zou dat daar anders zijn?
    Gelukkig zijn er in beide werelden ook mensen die zich daar niet aan branden ;-)

    Mooie muziek erbij is natuurlijk altijd goed.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke plaat en wat een achtergrondinformatie allemaal (hoewel ik een deel van het verhaal wel vaag herinner...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kon dus helemaal geen van de twee namen , maar eenmaal het nummer klonk het als muziek in mijn oren :-D

    Fijn weekend :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk die achtergrondinformatie. En een heerlijke zwijmelplaat.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zucht zwijmel ,de muziek is heerlijke nostalgie .Wat die gasten verder uitspookten maakt mij niets uit .Elk diertje zijn pleziertje is altijd mijn motto geweest wat dat leven aangaat !!

    BeantwoordenVerwijderen