vrijdag 21 februari 2014

Black and blue

Gisteren een uurtje na mijn eerste fietsoefening, die met pijnlijke knieën beloond werd omdat remmen en direct een voet naar de grond nog niet in het systeem zat, ging ik zo maar door mijn enkel, gewoon terwijl ik de achterdeur uitstapte om even te  kijken of de was al droog was. Omdat het de slechte enkel is, die drie jaar terug ook gebroken bleek te zijn na vijf weken ermee door strompelen, besloot ik toch maar even langs de huisarts te gaan, waarop ik met een verwijsbrief gewapend naar het ziekenhuis toog voor een röntgenfoto, maar gelukkig niets gebroken wel stevig verstuikt. Ik was toen wel weer heel blij met mijn scoot en kwam zielig en verregend thuis. Met de voet omhoog was toch een andere invulling van mijn dag dan ik gewenst had.
De brace voor mijn enkel maar weer uit de mottenballen gehaald en straks even de mooie fietstassen ophalen die ik via Marktplaats scoorde.
Mick en de opoefiets moeten even wachten tot ik weer wat minder geremd word door blessures, maar het komt echt wel weer.
Vanmiddag wordt er weer geschaatst, shorttrack en de ploegenachtervolging van de gewone schaatsers, niet mijn favoriete onderdeel, maar ik heb alle redenen om er lekker voor te gaan zitten.

9 opmerkingen:

  1. Twee stapjes naar voren, eentje terug.
    Doe rustig aan en veel beterschap! Gelukkig is het niet gebroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pech nu weer!

    Ik heb zelf jaren geleden, een hele tijd lopen sukkelen met mijn enkel. Mocht je geïnteresseerd zijn hoe je kunt voorkómen dat je opnieuw door je enkel gaat, dan hoor ik het graag van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen zeg! Maar gelukkig ben je zo een positief mens!
    Van harte beterschap en Mick en je fiets wachten wel weer....
    Gelukkig geen breuk!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig, wat een pech. Je was net zo lekker op dreef.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tegenvaller.Misschien je armen en romp laten bewegen op muziek?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Vlasje: wij zitten in hetzelfde proces denk ik. Ik ben nu een jaar bezig met meer bewegen en heb de meest vreemde klachten, vooral op spiergebied. Je lijf is het niet meer gewend en schiet in de stress. Het is dus veel vallen en opstaan. En vooral grenzen voelen en er net onder blijven.
    Misschien is het een idee om het samen met een fysio te doen? Ik heb erg veel aan de begeleiding die ik nu bij de fysio krijg.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He jasses, daar zit je niet op te wachten! Gelukkig dat je zo adequaat en snel verder geholpen ben door meteen de boel te laten controleren. Onderschat een verstuiking niet hè en veel plezier met de laatste schaatskilometers!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goh meis wat een ellende, wat een pech!!!
    Ik hoop dat je enkel snel opknapt en vervolgens heeeeeel voorzichtig met de fiets hoor!!
    Heel fijn weekend!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een vervelende blessure. Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen