dinsdag 4 februari 2014

Bijna de vlag uit

De 23ste van deze maand gaat dan echt mijn AOW in en wordt mijn bijstandsuitkering beëindigd. Net op tijd om allerlei enge maatregelen op Bijstandsgebied te ontlopen en eindelijk onafhankelijk te zijn. Geen werkbriefjes, geen controles, geen eindeloze rij van aanvragen en regelmatig in bezwaar gaan, gewoon klaar met die handel. Niemand die over mijn schouder kijkt of ik niet teveel spaargeld heb of rare dingen doe, ik mag het helemaal zelf weten.
De laatste controle heeft plaatsgevonden en er waren geen vorderingen meer op mij, ik ben VRIJ.
Ik heb de boel nooit besodemieterd, ben altijd eerlijk geweest en werd soms toch als een a-sociale oplichtster behandeld. Het gebeurde zelfs  dat me dingen onthouden  werden omdat ik te braaf was, maar liever dat dan de mentaliteit van een bankier.
Ik ga er wat op vooruit, al zal het pas na een jaar duidelijk zijn wat ik uiteindelijk in totaal op de balans vind, maar het is prima. Van weinig geld rondkomen doe ik al mijn hele leven en ik heb er geen problemen mee.  Als ik een vlag had, ging ie uit de 23ste!!!

12 opmerkingen:

  1. Krijg je echt WAO nog of bedoel je AOW? Ik meen me herinneren dat je 65 jaar geworden bent of vergis ik me nou, sorry dan. In ieder geval van het gezeur af, gefeliciteer en geniet ervan. Ik krijg mijn AOW vanaf april, word op 23 febr. 65 jaar. Leontine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat, zal ik je een vlag sturen :-) ? Mijn schoonzus ging van bijstand naar AOW (neem aan dat jij dat ook, bedoelt) in october 2012 en ging er ruim 120 euro op vooruit. Maar vooral de rust......dat is wel 1000 euro waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat kan ik me dat voorstellen! Een last van je af. Ik had dat,toen WAO overging in AOW. Enne ...tandenborstelcontrole gaat ook verdwijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet een heerlijk gevoel zijn! Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een onafhankelijke geest ben je al en nu dan ook nog een vrij mens, geweldig voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je nog heel lang van je vrijheid mag genieten.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welgefeliciteerd, en geniet ervan! Zo'n gevoel van vrijheid is onbetaalbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, die verdenking dat jij ook wel zo'n a-sociale oplichter zou kunnen zijn,...die is groots en beledigend en niet uit te roeien.
    Fijn dat je dáár vanaf bent.
    Van harte gun ik je de rust van gewoon jezelf mogen zijn zonder te moeten verdedigen iemand te zijn die je nooit was.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou, ik kan me de opluchting helemaal voorstellen. Ik ken mensen die in de bijstand zitten en meteen als uitschot worden behandeld. En dat je dingen onthouden worden omdat je te braaf bent (bv. doordat je spaart, en het niet over de balk smijt), is zeer herkenbaar. Maar inderdaad, goed dat je leeft naar je eigen waarden en niet meedoet aan dat achterlijke graaigedrag. Geniet lekker van je verworven vrijheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Enne... wat een lekker muziekje, die ga ik meteen downloaden!

    BeantwoordenVerwijderen