vrijdag 28 februari 2014

50 tinten grijs

Buiten is het grijs, mistig, vochtig, kil. Binnenweer dus, voortzetting van de papercleaning. Gisteren, zakte na 1 map de moed me een beetje in de schoenen, wat een hoeveelheden papier, maar het vertegenwoordigt ook  verspilde energie (alsof ik er zo dik in zat), verkwistte tijd en veel ergerlijk geambtenarij. En zo ligt er nog een grote berg waar ik doorheen moet ploegen. Er zijn dingen die wel degelijk bewaard moeten worden, die er tussenuit gevist moeten worden en in bewaarmappen gestoken. Het eindresultaat zal een grote opluchting zijn, maar nu komt nog wel aardig wat frustatie boven als ik het door mijn handen laat gaan.
Ik geef mezelf maar weer een geestelijke schop onder mijn geestelijke kont (uitdrukking van wijlen mijn papa), zet lekkere muziek op (Zappa past hier wel bij, en the Fugs en The Pogues), zet een stimulerende thee en gaaaaan met die banaaaan! Zucht.
Schaatsen dit weekend, yeah!

5 opmerkingen:

  1. Succes met schiften. Ik probeer alles een beetje bij te houden. Zodat er steeds een beetje weggaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een tabblad meenemen gemaakt in de jaarmap. Dat tabblad schuift elk jaar in de nieuwe map. De map van het jaar aangifte over is gedaan gaat op de plank en schuift het rijtje af.. Ik heb zes mappen en de zesde gaat weg op 1 januari.. Ik pak gewoon de map en kieper hem in de bak, vis mijn tabbladen eruit en klaar!
    Misschien kun jij je administratie ook zo inrichten?
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heb ik het ook altijd gedaan, maar alleen al de sociale dienst produceert jaarlijks bergen papier, tel daarbij op de bezwaarschriften, een boekwerk zowat per keer en alles wat bewaard moest worden om je administratie te staven bij controle of vragen. En dat hield niet helemaal op met 5 jaar, want zij komen rustig terug op iets van langer geleden. Ik beschouw nu het hoofdstuk bijstand als verleden tijd en bewaar alleen nog uitspraken, beslissingen en jaaroverzichten . Maar ook van mijn resterende administratie hoeft niet meer alles bewaard te blijven. Alle mappen ouder dan 5 jaar gaan inderdaad weg, die jonger zijn, worden nu geschift op bewijslast voor belastingen en garanties enzo . Veel ruimte kan dus bespaard en hoewel ik alles netjes opborg, waren de bewaarcriteria anders dan nu, dat betekent dat alles nog 1 keer door mijn handen moet gaan.

      Verwijderen
  3. Wat een werk maar denk maar aan de voldoening die je hebt als het weer gedaan is, succes ermee!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Papierwerk... brrrr.
    Hier stapelt het zich ook weer op.
    Succes met wegwerken. Ik ga ook moed verzamelen, en er weer aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen