zaterdag 4 januari 2014

Wordt wakker zwijmel.

Een paar weken dook ik onder in stilte en rust, maar heel langzaam kom ik weer bij de mensen. Eerst iedereen een fijn 2014 gewenst en dan tijd voor een toepasselijke zwijmel;
De Everly 's  zag ik nog niet voorbijkomen en dat werd hoog tijd! Prachtig hoe die stemmen bij elkaar klinken.
Meteen werd er een Nederbeatversie van gemaakt door The Butterflies, The Butterflies was een  bloedjong (12 en 17, bij hun eerste hitje) Amersfoorts duo, bestaande uit de broers Luc en Godert van Colmjon. Het was vooral bekend van de hits Dixieland en Willem, word wakker.
Ja ja, ook in de late jaren 50 was er lekkere muziek. 

10 opmerkingen:

  1. Mooie muziek van The Everly Brothers. Altijd goed. Ik las net op het nieuws dat broer Phil is overleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook toevallig,vandaag die muziek. Wat heb je een mooie achtergrond en prettige letters. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wist echt niet dat Phil Everly was overleden toen ik dit schreef. Telepatie dat ik hieraan denken moest?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige achtergrond en lekkere nummers. Welkom terug, wakkere dame.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De eerste vind ik mooi, de 2e minder, maar dat geeft niet ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh...die tweede doet me direct aan mijn vader terugdenken. Hij zat met mijn moeder in een bandje en speelde daar bas. Dit soort muziek. Vond een schriftje met songteksten eind jaren 50 door hem uitgeschreven. Hij zag er ook uit als de eerste heren. Met zo'n kuif. Mooie vent.
    Leuk die nieuwe lay-out van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk het nummer van de Everly Brothers ,het werd bij ons thuis grijs gedraaid als er Duitse vrienden van mijn ouders waren Ik lees idd dat Phil is overleden .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beide leuke platen omdat ik ze beide ook nog lekker in het gehoor heb liggen, maakt denk ik qua leeftijd niet veel uit als je zoals ik eind 60 er geboren bent horen deze er ook nog bij :-D

    Ook voor jouw de beste wensen voor 2014 en vooral gezondheid !

    Groetjes laura

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welkom terug Gusta! Hoop dat je je weer beter voelt!
    De beste wensen voor 2014!
    Heerlijk, de Everly Brothers vind ik nog steeds geweldig! :Lekker gezwijmeld en ook op de Nederlandse versie. Hartstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bizar... ik hoor het net op het nieuws...

    BeantwoordenVerwijderen