dinsdag 7 januari 2014

Super Clean Dream Machine

Zo heettte vroeger een radioprogramma door Toppoplegende Ad Visser samengesteld en gepresenteerd met de echte Underground muziek. Daar hoorde je voor het eerst Emerson, Lake and Palmer of de nieuwe Pink Floyd of Soft Machine. Legendarisch! Ik heb er ooit uren van opgenomen om die geweldige nieuwe muziek nogmaals en nogmaals af te spelen.
Nu ben ik mijn eigen Super Clean Dream Machine, luister via 3 voor 12 of andere kanalen via Internet naar het nieuwste op muziek gebied, en maak ondertussen schoon en ruim op.
Vanmorgen alle cassettebandjes naar boven verbannen, want speel ze in de praktijk nooit af. Misschien dat ik daar op een draagbare installatie nog eens plezier aan kan beleven en anders tijd om afscheid te nemen.
Er kwamen meteen drie diepe laden en een kastje vrij, die deels naar boven werden verbannen, deels opnieuw ingedeeld en de zaken in mijn pc/muziek/tv/schrijfhoek  overzichtelijker en ruimtelijker gemaakt.
Mijn hulp verschoonde mijn bed, gaf boven een goede beurt en hielp de dingen naar boven te brengen. Daarna beneden de zaken een lap en een stofzuiger gegeven en het huis is weer van mij! Yes, dit zijn grote stappen!
Nu tijd voor rust en lezen.


5 opmerkingen:

  1. Ik geef de zaken ook wel eens een lap en een stofzuiger. Weigeren ze het nota bene aan te pakken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel nog steeds dezelfde 'flow' die vooral na gedane arbeid zó prettig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naast een platenspeler bestaat er ook een cassettespeler (en zelfs een combinatie!) waarmee je analoog materiaal op je computer kunt overzetten. Kan je toch nog al die oude cassettes luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is mij bekend en heb er zelfs zo-eentje(draagbare radio met usb-aansluiting) maar in de praktijk kan ik vrijwel alle muziek die ik wil horen op Internet vinden en hoef ik niks op te slaan. Vandaar dat ik ze nooit draai.

      Verwijderen