dinsdag 14 januari 2014

Stoute vogels

Aan het gezang en drukke gedoe, dacht ik al te merken dat de vogels in de tuin, de lente in hun hoofd hebben. Vanmorgen en gistermorgen zag ik als eerste toen ik het slaapkamergordijn opendeed, tortels die echt aan het tortelen in de hoogste graad waren.
Ook in de gracht zie ik achtervolgingen en paarpogingen bij het watergevederte. Leuk hoor, maar er kan natuurlijk nog van ales gebeuren tot en met april. Tot een elfstedentocht aan toe. Maar voorlopig is het zacht en hier geen spoortje van nachtvorst. Prettiger, want wegen goed scootmobielbegaanbaar en ook in huis is het nog geen kachel-hoog klimaat.
Wat het verder wordt kan nog niemand overzien, krijgen we staartjes van de Amerikaanse winter of tuffen we in één klap door naar bloeiende bollen en vogelnestjes?
Ik wacht af.
Komend weekend ben ik inderdaad aan de beurt voor zagende en timmerende buurmannen en wordt operatie vloer gestart.
We zullen zien wat het wordt.

4 opmerkingen:

  1. Qua temperatuur merk ik helaas nog niets van de lente, maar hopelijk komt dat nog ;-) De laatste dagen begint het hier juist te vriezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat vast goed komen met die vloer van je maar het is natuurlijk wel een zuur appeltje waar je doorheen moet. Geniet nog maar even van de rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig is die open vloer wel met gematigde wintertemperaturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha...ik dacht dat dit een vertaling was van : als het vriest in madagascar... ! Groetjes, siek.

    BeantwoordenVerwijderen