vrijdag 24 januari 2014

Resto

Floortje naar het einde van de wereld bezocht gisteren een 70-jarige die na een leven in bankieren opeens koos voor een leven op een onbewoond eiland. Restoration Island, aan de Noordwest kust van Australie is inderdaad erg ver van de bewoonde wereld en er was dan ook geen vrouw die het daar lang met hem uithield. De enorme spinnen, slangen , haaien, krokodillen en ander gespuis maakten het verblijf daar ook wel erg avontuurlijk nog afgezien van heftige cyclonen die regelmatig langskwamen. Maar wel mooi!!!
Dat zijn programmaś waar ik echt van geniet. Ook volg ik, met gemengde gevoelens, Utopia. Enerzijds vind ik het een veelbelovend experiment, maar het is natuurlijk vooral de bedoeling om de spanningen en kinderachtigheden van de mensen die erin gestapt zijn, bloot te leggen en daar op een cynische manier een intieme inkijk in te geven. John de Mol heeft er ook wel een explosief mengsel van gemaakt door zulke verschillende mensen te kiezen , waaronder een paar stevige egoś en aan de andere kant de zweverigen, die om de haverklap, bidden, omhelzen , en love and peace auitstralen, waarbij de onwaarachtigheid van een aantal eraf stralen. Echt een recept voor fikse botsingen, die dan ook al volop plaats hebben. Eén vrouw heeft de handdoek in de ring gegooid wegens heimwee en volgens het laatste nieuws is ook een man die diabeet is en ook zijn gezin erg mist, ook uitgestapt. Dan treden nieuwe bewoners toe, weer wennen, elkaar eigenaardigheden en karakter verkennen en dan mogen eind van de maand ook nog stemmen uitgebracht worden om eentje eruit te werken. Politieke spelletjes dus all around.
Of ik het blijf volgen? Heb mijn twijfels, maar nog niet genoeg.
Vanavond weer een aflevering van 24 uur met Theo Maassen, die het echt goed doet, wat onverwachtte tv kan opleveren. Vanavond Rene Gude, de eenbenige denker des vaderlands, dat kan ook mooie televisie opleveren.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb Utopia 3x gekeken, maar is niks voor mij, zit me alleen maar te ergeren aan bepaalde mensen, dus ik laat het nu lekker aan me voorbijgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. door jouw blog heb ik een paar oude afleveringen van Floortje met veel plezier bekeken. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Theo Maassen vind ik zelfs nog beter dan Wilfred de Jong, terwijl ik dat niet voor mogelijk hield. Vanavond niet in de gelegenheid te kijken maar via Uitzending gemist haal ik dat in. Ga jij alvast maar genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Theo Maassen is inderdaad verrassend goed.
    Ik zag bij dat reisprogramma van BNN laatst ook een vrouw die miljonair was en terugkeerde naar het eiland waar ze vandaan kwam. Een Canadees eiland, redelijke uithoek van de wereld en ze was daar een hotel begonnen om toeristen te trekken, aangezien de bevolking niet heel veel langer van de visvangst kon leven en het eiland leeg liep. Was een leuk en mooi stukje tv.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat ik nou nooit tv kijken, zelden althans dus ik kan er niet over meepraten maar het eerste programma lijkt me dan weer supermooi, zwijmellllllllllll, heerlijk lijkt me dat, emigreren naar de zon, neem de beessies op de koop toe :)

    BeantwoordenVerwijderen