maandag 20 januari 2014

Oud wijf

Gisteren voelde ik me negentig, vandaag nog maar tien jaar ouder dan mijn echte 65. Voldoende bijgekomen om een stapel papieren te scannen en af te drukken voor de Soc. Dienst, die nog even in de laatste weken een hercontrole doet en alles wil weten over mijn pensioen........ Wat uit een kleine afkoopsom bestaat + de gewone AOW. De printer was losgekoppeld wegens de vloerwerkzaamheden, dus die moest weer aangesloten en dit keer lukte alles vlekkeloos. Meestal herkent de pc hem meteen niet meer en gaat eenkennig doen, maar alles lukte in 1 keer.
Die enveloppe ligt klaar en de buurman heeft aan de voorzijde van het huis een paar mooie ventilatie roosters voor de flinke gaten gemaakt en aan de achtergevel een oude ventilatieplek gevonden  en die weer in gebruik  gesteld en  die dus meteen kan dienen voor de volledige doorstroming van lucht onder het pand.  Hopelijk voorkomt dat verdere paddokweek. Als alle stof en schimmelsporen een beetje weggedweilt, gepoetst en gewaaid zijn, kan ik ook het medicijngebruik daarvoor afbouwen. Alleen maar beter dus. Net een telefoontje gehad dat het kurkparket nog bij te bestellen valt, dan heb ik voor enkele tientjes de vloer weer compleet. De kleurverschillen zullen wel bijtrekken en daar maak ik me toch niet druk over.
Het gewone leven kan weer hervat worden!

4 opmerkingen:

  1. Goed zo. Morgen ben je weer gewoon 65.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh en anders begin je toch gewoon een paddohandeltje op je 65e? ;)
    Fijn zo'n buurman. En lekker ook dat je straks weer.medicatie kunt gaan afbouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan zul je ook wel gezonder kunnen ademen,nu de schimmels verdwenen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In dit project vallen verschillende dingen uiteindelijk mee en dat gun ik je van harte.

    BeantwoordenVerwijderen