vrijdag 31 januari 2014

Mick 's taille

Oei wat is die man smal, kijk naar de beentjes en het kontje en de leest. Behalve het fanatiek dansen en bewegen tijdens de optredens schijnt deze man ook fanatiek te trtainen in het dagelijkse leven en als zoon van een gymnastiekleraar is dat hem met de paplepel ingegeven. Maar indrukwekkend hoe zijn figuur heeft behouden en vooral zijn immense energie.  Dat bracht mij op een idee. Ik ben natuurlijk een voorbeeld van de homo sedementair, oftewel de zittende mens. Noodgedwongen helaas en nu mijn energiepeil verbeterd is maar ik nog niet erg veel aankan is het moeilijk iets te vinden (buiten een sportschool om) dat me wat extra conditie oplevert, leuk is om te doen, me geen dodelijke blikken van toeschouwers en een makkelijk op te bouwen vorm van lichaamsbeweging ooplevert. Gewoon wandelen is nooit erg mijn ding geweest (wel ergens wandelen, maar niet er naar toe....)en gaat nog wat moeizaam, meer dan een paar honderd meter lukt nog steeds niet (al stukken beter dan de 50 van eerder, maar veel zoden zet het niet aan de dijk). Dan is het ook lastig om gemotiveerd te zijn. Een speciaal sport of revalidatieprogramma wordt niet geindiceerd, en zelf kan ik dat ook niet makkelijk betalen, bovendien weet ik dat ik twee stappen vooruit en drie achteruit ga als het op vorderingen aankomt en ook vaak verstek moet laten gaan omdat dingen met mijn lijf  me parten spelen. Tja, wat dan? Zelfs de gymnastiek op de tv is te hoog gegrepen, ik kan de ritmische pasjes niet volgen,
Zelfs een hometrainer is niks voor me, want van een zadel krijg ik gegarandeerd  klachten met de huid, een ligfietshometrainer kan wel, maar bezit ik niet, dus de opties zijn niet groot. Zwemmen heb ik nooit goed gekund, onregelmatige slag door de polio, die het tot een zeer vermoeiende bezigheid maakt. Maar ik kan wel, op mijn eigen tempo en volgens eigen uithoudingsvermogen, lekker meehupsen met Mick Jagger. Muziek met filmpjes zat op internet en je hoeft er verder niks voor aan te schaffen en het kan gewoon in de kamer (zak niet door de vloer meer bij sprongetjes).
Ik probeer nu eerst twee of drie maal per dag een nummer lang mee te dansen en dat kan natuurlijk makkelijk uitgebreid worden. Lol en plezier en mijn lijf zal er blij van worden. Dank je wel Mick!!( daarom plaats ik veel Stones clips ook natuurlijk) Before you know it I move like Jagger.

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee! Behalve conditie opbouwen word je daar toch ook nog vrolijker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jaar krijg ik hopelijk 2nieuwe knieen. Bij een voorlichtingsmiddag over deze operatie en revalidatie kwam ook het onderwerp conditie ter sprake voor de operatie. De fysiotherapeut suggereerde 3 x 10 minuten per dag stevig doorwandelen. Wat een onzin, als ik dat kon had ik geen nieuwe knieen nodig! Was te verbaast om te reageren.
    Ik probeer zoveel mogelijk thuis spierversterkende oefeningen te doen en heb een fietsje wat ik voor mijn stoel kan zetten en zo tijdens TV kijken kan fietsen, ik merk dat ik daarbij ook goed buikspieren aanspan. Kijk eens daarnaar, soms staan ze ook bij de kringloop, een merk is Vegro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dansen met Mick. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vergeet niet dat Mick ook nog stimulerende middeltjes gebruikt om zo fit en dun te zijn hoor.
    Ik vind hem trouwens te mager....net een sprinkhaan haha, geef mij maar wat meer vulling hoor. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, 'k heb een paar weken geleden nog het concert van de heren, in Hyde Park vorig jaar, op tv gezien, fantastisch.
    Geniet ervan, groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien is een stoelfiets iets voor jou. Die zet je op de grond voor de bank of stoel en kun je vandaaruit fietsbewegingen maken. Google maar eens op fietsstoel

    BeantwoordenVerwijderen