zaterdag 11 januari 2014

Meer zaterdag

Mijn moeder noemde dit weer; echt om een erfenis te verdelen..... Die heb ik even niet bij de hand, maar soep maken is wel prettig te doen bij dit herfstige gedoe.
Het ruikt hier al de hele morgen zalig, want bonensoep in wording. Bartje bad niet voor brunen bonen, maar ik ben altijd geporteeerd voor Kievitsbonen of andere peulvruchten. Enfin, de groenten zijn erbij gedaan en straks alleen nog een rookworstje en de schaatsmaaltijd is ready to serve.
Werd verrast met een nieuwe bloedsuikermeter met toebehoren. Geheel gratis want de fabrikanten verdienen dik aan de teststrookjes. Ik als spuitert betaal niks, dat doet de verzekering. Nieuw spul met duidelijke uitleesmogelijkheden, handiger techniek en gratis een stappenteller erbij kado. Ja ja. Die 10,000 perdag zal ik bij lange na niet halen, maar het is wel een motivator, natuurlijk om steeds hogere dagtotalen te scoren. Wat precies ook de bedoeling zal zijn.
We zullen zien.
Ik verheug me toch wel op dit weekend. Het is een van de laatste krachtmetingen voor de Olympische Spelen en dat is voor veel sporters toch de ultieme droom. Er is veel gedoe om Sotsji en Rusland, en Poetin en de mensenrechten en het homobeleid daar, en terecht. Alleen;  de sporters zelf kiezen niet voor de lokatie, maar hoge heren beslissen dat. Kijk dat veel landen reageren door alleen mindere Bobo "s te sturen, is een goede zet, of alleen een afvaardiging van homoseksuele ex-sporters. Ja dat is een gebaar. Maar heer Rutte en onze Willie laten waarschijnlijk eigenbelang (lekker er voor gaan alleen om er zelf bij te zijn, een feestje met de sporters en eventueel, als het uitkomt en dan alleen als het niet te uitgesproken is, protesteren in "dialoog", heeft niet veel zin en is eigenlijk een beetje schaamteloos. Kijken doe ik graag, om de sport en de mooie dingen die mensen neerzetten, maar daar steun ik Poetin niet mee.
Rare wereld hebben we toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen