woensdag 15 januari 2014

Lezen

In de kerstperiode las ik met veel genoegen "Het puttertje" van Donna Tartt. Het is een heerlijk boek, leest als een trein en zit vol wonderlijke mensen, daar hou ik van. Er zat genoeg in om ook je eigen geest aan het werk te zetten; wat is toeval, hoe belangrijk is liefde in een leven, wat is goed en wat is kwaad? Ja het is bijna 1000 bladzijden leesplezier.
Nu lees ik De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson, en ook dat is een heerlijk boek. Een gek verhaal dat leest als een soort roadmovie en waarin ook vele maffe figuren rondlopen. Tock kun je  hier eveneens nog wel wat diepere vragen uithalen; wat is moraal en wat is belangrijk in het leven?
Lekker hoor, zulke boeken bijna gratis (uit de bieb) mogen lezen.
En als dan in Spoorloos ook nog het verhaal langskomt van een 101-jarige mevrouw die eindelijk wel eens wil weten wie haar echte vader was (en ze weten het nog uit te vinden ook!!), kan ik niet anders dan glimlachend inslapen.

3 opmerkingen:

  1. Het puttertje is aan mijn lijst toegevoegd en het boek van Jonasson vond ik ook heerlijk. Bijzonder dat ze de oude dame nog konden helpen. Ik heb het helaas niet gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben ik blij,dat ik kan lezen. Ik zie mijn zus met een loep bezig en prijs me dan gelukkig. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor de inspiratie. Heb Het Puttertje ook net gehaald uit de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen