maandag 27 januari 2014

Lang leve You Tube

Voor muziek maak ik erg veel gebruik van You Tube, er zitten vele mogelijkheden op om uren naar jouw favoriete muziek te luisteren. Je kunt via een zoekterm een lijst met nummers krijgen maar als je dan filtert op lang krijg je vele live concerten of full albums die je kunt beluisteren. In de lijst die rechts verschijnt als je op een nummer hebt geklikt, komt bijna ook altijd een of meerdere afspeellijsten tevoorschijn, duie vaak prima kunnen dienen om een heerlijke muzikale achtergrond (of voorgrond) te beluisteren. Ik heb mijn pc doorgeschakeld naar mijn versterker (die weer op goede boxen weergeeft), zodat ik een prima geluid heb. Wat ik ook nogal eens doe; ik zoek een fijne artiest uit en zoek daarop, bij de gegevens staat wie dit geplaatst heeft en daar kun je op klikken waarop vaak hele muziekverzamelingen tevoorschijn komen. Ook prima luistervoer en soms een leuke ontdekkingsreis, want diegene die ook jouw muziek waardeert, heeft vaak nog meer leuke bands of artiesten ontdekt. Enfin het houdt nooit op op die manier. Als ik via het Feestboek mooie muziekvideoś zie langskomen, sla ik ze vaak in You Tube op in een nog te beluisten/bekijken lijst en zelf heb ik diverse interessante items ook opgeslagen in afspeellijsten. Wat een feest is dat toch, zoveel moois en interessants onder handbereik. En nog gratis ook!

3 opmerkingen:

  1. En dankzij deze website kan iedereen zwijmelen wanneer hij wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kregen vroeger vrij laat tv. Via youtube kan ik nu nummers en artiesten uit die tijd ook zien.Daar kan ik ook van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ik ook zo leuk vind is dat er veel oudere versies opstaan. Zo vind ik "till you were there" gezonden door Paul McCartney zo mooi en bij doorzoeken kwam ik er een paar tegen van oerversies.

    BeantwoordenVerwijderen