zaterdag 18 januari 2014

Huis teruggekraakt

Niet te geloven; de mannen vertrokken, de helft van de vloer (inclusief balken) vernieuwd en het kurk parket ligt weer. Er zijn een paar stroken parket gesneuveld maar die probeer ik bij te bestellen. Bovendien staat daar de bank en onttrekt het aan het gezicht. Vanmorgen nog zakte ik pontificaal door een safer lijkend deel van de vloer heen. hup opeens sta je in het zand (meer modderpoel of kleiput). Gelukkig geen ernstige verwondingen. Heb een deel van de dag in de slaapkamer doorgebracht. omdat ik het geimpregneerde hout nogal adembenemend vond, maar dat is hier wel nodig. Nu is alles goed afgedicht en is het best te doen. Naast folie over de grond zijn er aan de gevelkant twee ruime ventilatiegaten gemaakt en aan de achtergevel wordt er nog een gemaakt komende week. Dat moet herhaling van het drama voorkomen. De rest van de vloer is niet echt geweldig van conditie maar moet het nog wel wat jaartjes kunnen houden, dan is de zaak mischien al wat droger ook zodat de balken daar nog wat langer meekunnen.  De meeste spullen staan alweer op hun plek, morgen de rest en dinsdag mag er een vettte dweil toe gebeuren.
Wat een goeie werkers, zelfs de stofzuiger werd gepakt en de meeste afvalhopen uit de tuin zijn meteen ook verwijderd. Ja wat moet je met drijfnat houttroep.
Deze slag heb ik weer overleefd en de katten ook. Ze hoefden niet naar boven omdat de aan- en afvoer van hout via de achterzijde van het pand verliep. Ze hebben gedrieen heel goed voor spinnenwebverwijderaars onder de vloer gefunktioneerd.  Noeste werkers ook......

7 opmerkingen:

  1. Ik ben blij voor je dat het achter de rug is en zo te lezen is het al met al meegevallen.
    En toch altijd leuk dat katten zo "behulpzaam" zijn bij achterstallig/ moeilijk bereikbare plekjes schoonmaakwerk. Ik heb er hier ook 2 rondlopen waarvan er eentje zo regelmatig van zolder komt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je. En nóg een muziekje als bonus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Griezelen van die enorme hoeveelheid spinnenwebben op de kop van de kat. En gelukkig ben jij niet gewond geraakt bij het door de vloer zakken, brr!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat fijn voor je dat het zo vlot gaat.ik moest lachen om de goed gemutste poes.ik lees met veel plezier je blog.Hartelijke groet,anneke*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk voldoet je vloer het voor een aantal/vele jaren. Toch fijn dat het in orde is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat viel gelukkig mee.Ik hoop,dat het andere deel van de vloer het nog lang houdt. Rustige zondag gewenst. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat plezierig dat je weer overal kan rondstappen, en dankzij je gedegen voorbereidingen viel het werk weer mee,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen