zondag 26 januari 2014

Homo ludens

Het lijkt erop dat Homo Sapiens en Homo Ludens het overnemen van de Homo Plumbago, oftewel ik denk en leef en speel weer een beetje na een week in een loodbed gelegen te hebben. De darmen zijn rustiger, de benen willen weer vooruit en de geest is springerig. Zelfs  gisteren de koelkast opgeruimd en naar de super geweest.Dat is tenminste echt leven! Het is kouder buiten, de mutsen , sjaals  en handschoenen bewijzen goede diensten en het koude voelt heerlijk aan, verfrissend!
Miso, goede gefermenteerde melkprodukten, probiotica in capsulevorm en zuurkool hebben de flora en fauna in mijn binnenste eens goed aangepakt en gelukkig hoest ik nog maar sporadisch ondanks het vermijden van pufjes. Ik denk dat de schimmelsporen grotendeels hun biezen hebben gepakt en dat doet me deugd, duidelijk!
Zo langzamerhand geloof ik steeds meer in mijn eigen inzichten en de kennis die je via internet kan opduikelen in combi met gezond verstand natuurlijk, dan in de Farmaceutische industrie. Help je eigen lijf in zelfgenezend vermogen door verstoringen weg te halen en bouwstenen voor een gezond funktioneren aan te dragen en het lichaam kan veel aan.
En elke keer leer ik weer, ik ken mijn eigen fysiek steeds beter, detecteer eerder verstoringen en zoek mijn weg, leer zuivere natuurprodukten op de goede manier toepassen en dat geeft een groot zelfvertrouwen. De dokter heeft niet altijd gelijk en soms weet je zelf dingen beter, omdat je een leven lang ervaring met dat lastige corpus meedraagt en meer instinct ontwikkelt.
Yes I can! 


4 opmerkingen:

  1. Fijn,dat je weer energiek bent. Jij gebruikt oude kennis over gezondheid,die helaas voor zoveel mensen onbekend is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo! We zijn tegenwoordig snel geneigd om als we iets mankeren de hele oplossing bij de dokter te zoeken, maar we kunnen zelf ook vreselijk veel doen. En we hebben inderdaad het voordeel dat we ons eigen lijf het beste kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De energie spat er weer vanaf bij dit stukje. Heerlijk voor jou, leerzaam voor mij en yes, I enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen