dinsdag 21 januari 2014

Grote schoonmaak

Vanmorgen heeft mijn geweldige hulp M. zich de blubber gewerkt om zowel mijn bed te verschonen als de benedenboel een enorme grondige beurt te geven om de laatste stof, troep en ook schimmelsporen zoveel mogelijk  uit huis te verbannen.
Ik was niet erg aktief, want nog steeds halfbakken. Heb al een paar maanden last van buikklachten, wat ik geheel niet begreep, omdat ik zo goed ging op glutenvrij en de eerste maanden juist een heel rustige buik had. Opeens drong het bij me door, dat de buikklachten zo "n beetje samenvielen met het gebruik van luchtwegverwijders, maar de gebruiksaanwijzingen gaven geen bijwerking aan die dit verklaart. Toch ook maar eens op internet geneusd en ja hoor, er zijn studies verschenen waarin wordt gesignaleerd dat colitis ulcerosa patienten een opvlamming van hun klachten melden na gebruik van deze midelen. Zeldzaam, maar wel gesignaleerd. Dat verklaart opeens veel.
Ik ga zo snel mogelijk het gebruik van de pufjes afbouwen en neem tegelijkertijd Tormentavena druppels en probiotica.  Hopelijk zal deze aanpak snel een verlichting geven.
Vanmiddag dus maar even lekker uitzakken en genieten van mijn huis.

8 opmerkingen:

  1. Wat een geluk,dat er internet is en je op die manier de waarschijnlijke oorzaak van je klachten hebt gevonden.Een mens gaat steeds meer zelf "dokteren".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je hier achter bent! En ook super van je huis, dat zal genieten zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet inderdaad van je schone en weer veilige huis. En lekker doorgaan op de ingeslagen weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, helaas hebben bijna alle medicijnen invloed op de spijsvertering.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop ook voor je dat je je snel weer zo goed voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Overleg ook even met de huisarts. Je hebt deze middelen nu misschien nog even nodig, zo midden in de winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk hè, een schoon huis. Geniet er van. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu je huis schoner is, lees minder schimmels in huis door de vernieuwde vloer, zul je zeer waarschijnlijk ook minder pufjes nodig hebben. Dus geniet er dubbel van.

    BeantwoordenVerwijderen