zondag 8 december 2013

Voorbereidingen

Over 14 dagen gaat mijn retraite in (sorry, Emie, ik was kennelijk niet duidelijk) en nu ben ik me aan het prepareren.
Wat dan zoal?
Zorgen dat het huis schoon en opgeruimd is. Dus koelkast extra beurtje en keuken nog beter opruimen. Was zo veel mogelijk weggewerkt.
 Boeken ruilen bij Bieb. Uit eigen en biebvoorraad een keuze aan mooie boeken maken (Over Zen, Mindfulness en andere verheven onderwerpen).
Boodschappen doen, om te zorgen dat ik in die periode zo min mogelijk naar winkels hoef. Omdat ook ODIN een weekje stopt is dat een kwestie van goed plannen.
Ook voer voor de katten en voedingssupplementen voor het baasje ruim op voorraad, evenals medicatie en diabetesspullen. Ook als het glad en scootmobiel onbegaanbaar wordt, is dit handig.
Dit jaar geen kerstspullen, wel lichtjes overal en ik denk aan iets moois als magnoliatakken. Dat past me beter.  Sinds de brand heb ik iets tegen  brandende echte kaarsen, dus het worden ledlichtjes en idem kaarsjes. Die heb ik lekker op voorraad, hooguit even de batterijenvoorraad even nakijken.
De administratie moet volledig bij zijn, alle correspondentie de deur uit en ik ben nog bezig met een idee voor nieuwjaarswensen. Omdat ik dit jaar weer een gift deed aan Annemiek van Deursens kerstaktie a-vandeursen@home.nl, stuur ik geen dure kaarten, maar doe het meeste per e-mail en enkele niet via internet bereikbare mensen via een goedkoop kaartje met uitleg. Hier moet ik nog wat aan doen, maar het idee borrelt al.
Het is dus een periode waarin ik mezelf en het huis langzaam maar zeker in de retraite stand breng. Door ook hier bewust mee bezig te zijn, werkt ook dit al meditatief. Het zijn daarom ook geen moetjes, maar een beetje stilte-stemmings-bevorderende bezigheden.

5 opmerkingen:

  1. Zo'n goed idee, veel succes met de voorbereidingen en geniet straks!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg er echt helemaal zin in als ik dat allemaal lees.
    Ken je ook die serie van de publieke omroep, waarin BN-ers een aantal weken in stilte gingen in het klooster? Ik heb niet alle afleveringen gezien maar die ik heb gezien waren echt mooi en bijzonder. De meest uiteenlopende types kwamen er.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt nu al heerlijk, meditatief en pre-retraite-achtig. Mooie tijden zijn het zo. Door jouw beschreven voorbereidingen kom ik ook in een flow.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij is dat de juiste kerstgedachte!
    Succes met de voorbereidingen!!

    BeantwoordenVerwijderen