dinsdag 17 december 2013

Vooral doorgaan

De invalhulp ( mijn vaste heeft een weekje vrij) belde af en komt pas donderdag, dat maakt de weg vrij voor andere bezigheden.
Laatste hand leggen  aan wenskaarten, nog meer lichtjes plaatsen. Kerstboeket uit elkaar halen en verdelen in drie verschillende, waarbij meteen verdord spul eruit gaat. Opruimen in keuken en kamer, weer een was, andere afhalen, enfin allerlei kleine rommeldingen die het huis nog verder in de juiste stemming brengt.
Heerlijk zo'n dagje rustig aan klooien en regelmatig met een tijdschrift op de bank tussendoor.
Veel thee, wat soep, fruit en andere lichte eetmomenten, lekker rustig maar vrolijk muziekje op (Ben Howard, Robert Wyatt, Tim Buckley)Kortom, wat is het leven toch zwaar (grijns).
Als ik overal lees over Kerststress en drukte, dan voel ik me extra rijk. Hier is het zo Zen, dat kan dus ook. Waarom doen wat iedereen doet en denken dat dat van je verwacht wordt? Laat mij maar lekker mijn eigen ding doen.

1 opmerking: