dinsdag 24 december 2013

Plus

Even vanuit mijn onderduik; het is gelukt, ik ben 65 PLUS geworden (dank voor de lieve wensen van velen) en de storm die over ons land raasde liet weer de bomen staan (pffft).
Gister dus een kalme verjaardag maar wel een met wat telefoon, bezoekjes en veel mail en andere post. Kadootjes kwamen binnengewaaid en werden in liefde ontvangen en vanmorgen was mijn eigen hulp er nog een keertje. Nu is de stilte weer terug gekeerd en verdiep ik me verder in de wondere wereld van Through the Wormhole , mooie schrijfsels (oa Het Puttertje van Donna Tartt, en de gedachten van de Tao en het Boeddhisme) en mijn eigen geest. Verder keek ik vandaag naar de herhaling van Radar Extra over de schuldvraag van de crisis, waarin op een zeer inzichtelijke manier onze economie, de werking en ontsporingen ervan wordt uitgelegd. Gek genoeg lijkt het wel een beetje op Through the Wormhole. Een mens kan vele vragen oproepen, veel bedenken, veel (theoretische)  oplossingen vinden, maar ten eerste ontstaan er meer vragen dan beantwoordt worden en ten tweede is de werkelijkheid vaak krankzinniger dan je ooit kan bedenken. In het geval van sterren en microcosmos vervult het me met groot ontzag en besef van onze onbelangrijkheid en in het geval van economie met weerzin, hoe de mensheid toch altijd probeert te profiteren van een ander. Ben benieuwd naar deel 2 van Radar volgende week. Er zijn 48 afleveringen van The Wormhole, dus daarmee kan ik nog wel even voort.
Wat een wereld, heelal, werkelijkheid en onwerkelijkheid om je over te verbazen!

7 opmerkingen:

  1. Hier ligt ook nog een serie van The wormhole. Ik moet echt kijken,als ik dit zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook van mij nog van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde jaren gewenst.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog van harte gefeliciteerd en herle fijne kerstdagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd Vlasje,
    wat een leeftijd alweer.
    dat er nog hele vele aan toe gevoegd mogen worden!!!
    Fijne feestdagen en veel kijk/lees plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alsnog van harte Vlasje!
    Klinkt als interessante tv. Geniet lekker verder van je retreat.

    BeantwoordenVerwijderen