vrijdag 13 december 2013

Motivatie? Nou en of!!

Zit nog na te genieten van het positieve controle bezoek gisteren. Heb zelden een arts zo opgewonden blij gezien! En voor mij is de bevestiging dat ik echt op een goede weg zit, heel fijn. Wie nu nog kritisch is over Brooddieet, Paleo en dergelijken, mag roepen wat ie wil, maar ik ben overtuigd, de diabetesdames zijn om en zelfs de internist/oncoloog gaf toe dat recente publicaties over de rol van koolhydraten en granen in ons dieet, toch ondersteund worden door bewijs in de vorm van mensen die de sprong gewaagd hebben. Ik was al overtuigd, maar dreig nu bijna overenthousiast te worden. Mensen, heb je medische problemen met darmen/en/of immuunsysteem, moeheid, huid, hoofdpijn, gewicht, probeer het eens een weekje of twee en zie wat er gebeurt! Je hebt niets te verliezen en alleen te winnen en je ziet echt minder af dan je je kunt voorstellen, het voelt zo goed, dat je de knop snel omzetten kunt en geen gemis ervaart.  Doet het niks voor je? Geen man overboord, je kan zo weer terug naar je gebruikelijke eetpatroon.
Verder ben ik nu toe aan een rustig weekend waarin de voorbereidingen op de retraite gewoon doorgaan. Ik heb er des te meer zin in, want die reserves die ik opbouw qua energie, kan ik straks goed gebruiken bij het vloergebeuren.
Ik heb al heel wat dingen van mijn lijstje af kunnen strepen, want Bieb, oude kranten wegwerken, medicatie regelen en extra wassen zijn gewoon doorgegaan. De administratie is bij, dingen zijn uitgezocht en geregeld en het lijstje dat over is valt zeker te overzien.
Vandaag de bank al voorzien van een versgewassen plaid, een wasje in de machine, de volgende gaat er zo achteraan, er is een afwas die  samen gaat  met een deel van de koelkast schoon en opgeruimd maken (doe het tegenwoordig in fases, in combi met afwas op aanraden van een vriendin).   Ook maak ik een portie wasmiddel, dat gaat in een moeite door.
Dit weekend aandacht voor Nieuwjaarswensen en wat creme maken.
Elke keer de stad in wordt weer gecombineerd met post wegbrengen en/of glas/plastic/oude meuk naar kringloop ed. En dan is het al bijna zover!
Maar wel met een enorme smile op mijn facie!

8 opmerkingen:

  1. Wat een superdepupergeweldig gezondheidsnieuws kreeg je, ik dans even met je mee van vreugde _*!_-*<*^*>_ en ben heel blij voor je!!! Daar doe jet voor, toch???
    Nu maar hopen dat je het jaar ook op alle andere gebieden een beetje mooi af kunt sluiten en dat het met de vloer ook heel mooi mag verlopen... zonder meer tegenslagen!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woohoooooo! (enne, ik merk zelf ook al het verschil)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw fantastische resultaten gun ik zo graag een ander. Maar ik heb geleerd mijn mond te houden en niet te adviseren. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verbaas me altijd erg over de mensen met suikerziekte, slechte darmen ect, die dan zeggen: ONZIN, ik blijf lekker brood eten. Maar goed. Mijn ma is nu ook gestopt met brood eten, die had erge stijve vingers van de artrose. Kon ze niet eens meer recht buigen. Vorig jaar kon ze maar een paar kerstkaarten schrijven en dan moest ze weer stoppen van de pijn. Nu ging het in een moeite door, een stuk of 40.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk, zulk goed nieuws te mogen ontvangen!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf je super resultaten. Ik heb sinds een week of 4 echt enorme opgeblazen buik. Doet gewoonweg zeer. Dus ik ga kijken wat het voor mij kan doen. Dank voor je enthousiaste verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen