donderdag 5 december 2013

Hart vast

Het was fijn om mijn vriendin gisteren weer te spreken, ze heeft vele broers en zussen , nog een heel oude moeder, een man, 4 kinderen en de nodige kleinkinderen, een drukbezet mens dus, die zich nooit verveelt. Er is dan ook altijd voldoende gespreksstof.
Daarna een boerenkoolstampje gemaakt, met pompoen ipv aardappels, wat heel lekker was!
Vandaag hoeft er nog maar een kadootje naar de ontvangers en alle inpakkerij en gedichtenmakerij is weer klaar dit jaar.
Wel ben ik enigszins bevreesd voor de voorspelde superstorm, er zijn nog meer bomen in de tuin, hoog en oud, dus je weet maar niet.Er zit niet veel anders op dan afwachten en duimen.
Er staan niet veel verplichtingen voor vandaag en morgen op de agenda, dus ik kan op mijn gemakkie een paar klusjes doen en weer naar het schaatsen kijken op de pc, dit weekend.  Verveling staat nooit om de hoek hier.
Ik heb alvast voor mijn kerst-retraite een aantal dingen opgenomen van tv, o.a. de derde serie van Through the wormhole, dus ook dan is er voldoende verheffend vermaak in petto. Fijn idee. Nee huisje Vlasje is tevens huisje Weltevree.


6 opmerkingen:

  1. Sterkte daar in het noorden. Er zitten nu geen bladeren meer aan de bomen dat scheelt behoorlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop voor je dat de schade beperkt blijft daar in Den Helder. Hier in Den Haag begint het al flink te waaien. Gelukkig hoef ik nog maar 1x de deur uit vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte met de storm. Wij hebben code geel, maar bij jullie gaat het echt spoken. Al die arme sinten en pieten zullen vanavond wel uit hun verschoning waaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven staat je goed, las ik bij 'Kom we gaan de slingers' ophangen. Die zin vind ik prachtig en heel toepasselijk op jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo voelt het ook. Zorgen, piekeren en angst zijn aardig van mijn agenda geschrapt en dat scheelt zoveel......

      Verwijderen
  5. Gelukkig is je slechte boom al weg. Ik hoop,dat het hoog water meevalt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen