dinsdag 10 december 2013

Dikke tegenvaller

De hele woonkamervloer moet eruit en vervangen. Bam, die komt binnen.
Er zijn altijd al vochtproblemen in dit huis geweest en na de brand heb ik extra geld uit de meubelpot gestopt in het bouwdeel van de verzekeringsvergoeding om o.a. de vloer op te laten knappen. Nu blijkt dat de aannemer, leek een aardige man, nu failliet, de boel maar een beetje gestut heeft en geen balken vervangen of planken , maar goedkope dunne platen op de vloer heeft gelegd, wat het op het oog weer netjes maakte. Ik heb er een goede kurkparketvloer op laten leggen en dacht er voor jaren en jaren klaar mee te zijn. Deze zomer bleek de vloer wat te zakken bij het voorraam en naar mate de weken voortgingen zakte de vloer meer. Er werd daar niet gelopen (er staat een bank en een verlengstuk ervan op) maar de hulp en ik dorsten de bank al niet meer van zijn plaats te halen of het voorraam aan de binnenzijde te lappen. In augustus vroeg ik de buurman (met enorme bouwervaring) of die wilde komen kijken en dat leek hem (toen) nog wel mee te vallen. Nu kwam hij na veel aandringen dus weer en schrok zich rot. Geen kwestie van een slecht balkje of plankje, maar een hele vloer die zeiknat, en rot is. De ergste plek is nu dus even voorlopig gedicht en verstevigd, zodat ik weer op de bank durf neer te ploffen, zonder angst dat ik in de kruipruimte terecht kom. In januari gaat de hele vloer eruit, wordt vervangen en dan moet er natuurlijk ook weer voor een groot deel nieuwe vloerbedekking (zal wel een goedkoop laminaatje worden) gekocht en gelegd.Voor een betere ventilatie worden twee flinke roosters gemaakt in de gevel.  Snik. Daar gaat het kleine pensioentje dat in december uitbetaald wordt volledig aan op dus. Nou ja, ik raak niet geheel berooid, maar een flinke spaarpot, waar ik altijd naar streefde om tegenvallers op te vangen, is in een keer leeg, ook al omdat de verzekering het verwijderen van de omgewaaide boom bij nader inzien ook niet vergoed. Nu ben ik voor vandaag uitgeteld; slepen met meubels en veel rotzooi opruimen ipv op mijn  akkertje naar de bieb en andere klusjes, het hakt er toch wel in.

11 opmerkingen:

  1. Wat spijt me dat voor je. Het kost niet alleen veel geld maar ook veel energie zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Owww, wat naar zeg!! Dat wordt dan inderdaad duur...pfff...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit soort dingen kan zoveel onrust veroorzaken! Bah! Ik wens je alle beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jakkes, wat een strop. Behalve de kosten kom je ook nog eens in de troep te zitten. Ik leef met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah wat ontzettend vervelend voor je, grmpfhmpf aannemer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat erg zeg :( Is er misschien nog een mogelijkheid om iets terug te krijgen van de verzekering? Fijn dat er net een potje komt om het te kunnen bekostigen, maar ik kan me goed voorstellen dat het daar niet voor bedoeld was...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan me voorstellen dat dit je niet lekker zit. Je verwacht een deugdelijke reparatie, maar in feite is het broddelwerk geweest. En de uitvoerder is failliet, dus daar valt niets te verhalen. Dubbel balen voor je. Vind het echt heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is balen, zeker als je geen verhaal kan halen bij de aannemer. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Is het je eigen huis Vlasje?Want dan zijn alle kosten voor jou. Vervelend en vooral zo'n reparatie in een mogelijk koude januari.Sterkte,Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh oh oh wat een narigheid. Ronduit klote! En zo'n mooie vloer ook. Zou je die aannemer z'n nek niet kunnen omdraaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje..... wat een narigheid. Behalve dat het veel geld kost, kost het ook energie. Sterkte.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen