woensdag 11 december 2013

Brrr

De eerste nachtvorst heeft ook Den Helder bereikt. Er staat geen wind, gister was het zelfs zacht en erg lekker in het zonnetje, dus het kan erger, maar voor het eerst een echte muts, sjaal en handschoenen aangehad bij het halen ven de bioboodschapjes.
Straks wat afval wegbrengen naar verzamelcontainers en naar de Bieb om boeken om te ruilen. Nog wat moe van gisteren, dus ik zie wel wat ik daarna nog  aan kan.
De schrik van de vloer (ik had donkerbruine vermoedens, maar hoopte dat het mee zou vallen) is wat ingezonken. Met de feestdagen zal het wel  houden en daarna zien we verder. Wel snap ik nu opeens waar mijn luchtwegproblemen vandaan komen.... schimmelsporen, er waren prachtige oesterzwammetjes onder de vloer! Zou iemand die zoiets doet, ooit stilstaan bij wat hij veroorzaakt? De man is er niet beter van geworden, zijn bedrijfje is er niet meer en ik signaleerde hem op kofferbakmarkten als verkoper, dus zo riant staat hij er niet voor, maar waarom proberen ten koste van een ander  zelf  iets meer winst te maken? Ik denk dat hij daarna te weinig rekening met de belastingen heeft gehouden en als zzp-er en alsnog ten onder ging na een uitgebreide vakantie naar Thailand (waar zijn vrouw vandaan komt). Goh, wat brengt dat nou echt op?
Dat het me geld kost, kan ik nog accepteren, al is het wrang, maar de rommel en de onrust en de energie die erin gaat zitten is het ergst, terwijl ik erop vertrouwde in elk geval geen zorgen meer over mijn huis te hoeven hebben. Ik heb tenslotte genoeg aan mijn kop zonder dat. En geld en energie zijn hier ook niet echt ruim voorhanden.
Maar er zijn oplossingen, al is het allemaal niet wat ik me voorgesteld had . Het leven is dat wat er gebeurt terwijl je andere plannen maakte......

4 opmerkingen:

  1. De verbetering van de lucht en minder ademhalingsproblemen zijn het enige pluspunten bij een nieuwe vloer. Wat een gedoe voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt de brandverzekering niet tussen in de herstelling van de schade ? liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte hoor! Verbouwing zijn sowieso al strontvervelend en energieslurpend ook al als je niets mankeert! Heb wel met je te doen! *knuf vanuit Gelderland*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pech, verdikkeme. Sterkte hoor met toch rustig je retraite ingaan

    BeantwoordenVerwijderen