dinsdag 31 december 2013

Bericht vanuit.............

Stilte kan ik het niet noemen. Kom net terug uit de stad en werd begeleid door veel knallen, ook gigadreunen, en oliebollendamp. Ja in het centrum tieren die handels welig op het moment. Overal rijen voor bakkerijen en speciale oliebollententen op straat en overal die walm.......
De katten zijn  al schichtig en springen soms met vier poten tegelijk in de lucht, ondanks mijn pogingen tot het uitstralen van rust, kalmte en sereniteit onafhankelijk van het  buitengebeuren.
De bioboodschappen zijn binnen en ik kan tevree in mijn eigen veilige holletje terugkruipen.
Het hoort erbij. Ik heb niets gepland voor vanavond; geen oliebaksels, geen ladingen snacks, geen feestelijjkheden. Ik kijk Theo Maassen en wat muziek en duik er in zodra de rust een beetje intreedt, of misschien duik ik wel eerder op de avond, waarbij ik als uitzondering de tussendeur openzet zodat bangelijke vierpoters onder de dekens kunnen kruipen bij mij. Eén nacht per jaar mag dat. De beestjes zijn in de loop der jaren trouwens stukken minder panies geworden voor het geknal, wetend dat ze hier veilig zijn en dat er een mens is dat troost biedt.
De retraite is een beetje verstoord door het schaatsen en nu Oudjaar. Tevens blijkt dat er zomaar, zonder mededeling, geen vervanging voor mijn hulp is deze week, dus mag ik straks nog even proberen of ik de stofzuigert aan de praat krijg en nog wat kleine vooral cosmetische ingrepen hier in huis doen.  Ik blijf er redelijk onverstoorbaar onder, al vind ik het geen stijl.
Proberen de stilte weer op zijn staart te trappen is het voornaamste wat ik plan.
Iedereen de beste wensen natuurlijk, al heb ik weinig met nieuwjaarsvoornemens of lijstjes ofzo, want elk moment kan het begin van iets nieuws zijn, niet 1 januari met vaak nog een kater en duf hoofd ook.
Spreek jullie weer in 2014!!!!!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben afgelopen vrijdag door logerende zoon op Linux geholpen. We gaan dus beiden fris en fruitig het nieuwe jaar in. ;-)
    De allerbeste wensen voor jou en tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met het auditieve bombardement van vandaag en zeker vanavond. Hier is de hond ook knap nerveus. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ondanks de vele vuurwerkbommen die hier al sinds oktober afgestoken worden vind onze kitten die nog geen jaar oud is het geknal schijnbaar niet erg boeiend, hij gaat alleen uit het raam kijken als het erg dichtbij gebeurd, ik denk dat ik er meer last van heb dan hij, hij is op sommige punten nog echt een baby, hij jankt bijvoorbeeld als je ook maar even uit het oog bent maar hij kan je nog wel horen,maar alleen thuis zijn en hevig voorwerk is dan weer geen probleem gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goede en vooral rustige jaarwisseling gewenst! En natuurlijk een gezond 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal met je eens. Ik wens je een gezond 2014 en hoop in het nieuwe jaar weer van je fijne blogjes te mogen genieten.
    Poezemans hier is ook niet meer zo heel erg bang. Hij komt vaak rond 0.00 uur nog even naar beneden. Alsof hij het aanvoelt. :)

    BeantwoordenVerwijderen