zaterdag 9 november 2013

Zaterdags gemijmer

Een oude plaat die ik nog altijd heel mooi vind is Drip Drop van Dion. Dion is de artiestennaam van Dion DiMucci (New York City, 18 juli 1939), een Amerikaans zanger en componist die een nummer 1-hit had in 1961 met "Runaround Sue".
Hij ontsnapte aan de dood toen hij een lift met het vliegtuig weigerde waarin Buddy Holly, Ritchie Valens en The Big Bopper verongelukten. Hij heeft vele hits gehad die de meesten wel zullen kennen zoals 
  • "I Wonder Why" (1958, USA Nr. 22)
  • "A Teenager in Love" (1959, USA Nr. 5, UK Nr. 28)
  • "Where or When" (1960, USA Nr. 3)
  • "Lonely Teenager" (1960, USA Nr. 12, UK Nr. 47)
  • "Runaround Sue" (1961, USA Nr. 1, UK Nr. 11)
  • "The Wanderer" (1961, USA Nr. 2, UK Nr. 10)
  • "Lovers Who Wander" (1962, USA Nr. 3)
  • "Little Diane" (1962, USA Nr. 8)
  • "Love Came to Me" (1962, USA Nr. 10)
  • "Ruby Baby" (1963, USA Nr. 2)
  • "Donna the Primadonna" (1963, USA Nr. 6)
  • "Drip Drop" (1963, USA Nr. 6)
Drip Drop is mijn favoriet, een weemoedig nummer over regen en liefdesverdriet. Mooie tijden, vetkuiven, brommers en mooie muziek. 

9 opmerkingen:

  1. Bijzondere muziek, ik had het zelf nog nooit gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij heeft inderdaad vele mooie nummers op zijn naam staan... dit is er eentje van.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit nummer ken ik niet, de zanger ook niet, misschien dat er een ander nummer bekender was van hem. Maar zeker niet verkeerd, ik houd er wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén van zijn vele mooie nummers. De link bij Marja werkt niet helemaal. Via jouw homepage toch hier terecht gekomen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig nummer. Ik zag het allemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat vele bijdrage zich overlappen met druppels en regen ;-)

    Alhoewel het voor mijn tijd was herken ik wel sommige titelsong van hem.

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk nummer ! Voor mij onbekend deze zanger maar ik vind dit soort muziek zalig om naar te luisteren !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij onbekend, maar prettig om naar te luisteren.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken de wanderer van hem, dit is ook een leuk nummer.....

    BeantwoordenVerwijderen