woensdag 13 november 2013

Verblind

Net terug uit de stad en het was levensgevaarlijk af en toe met  een  heel laagstaande zon. Onverwacht raak je totaal verblind en moest met een hand je ogen afschermen om niet tegen buitengezette winkelwaar of voetgangers aan te rijden.
Enfin de biospullen zijn weer binnen en het was verder heerlijk buiten. De ochtenden voelen lekker winterfris. Moet mijn handschoenen maar weer klaarleggen en idem sjaals en mutsen.
Vandaag lekker wat klieren met mijn Ubuntussysteem. Vrijwel alles loopt en zelfs de printer heb ik aan de praat gekregen, maar het scannen niet en hoe het thuisnetwerk te configureren is nog een raadsel. Er valt best nog veel te ontdekken en dat daagt me uit.
Zoals velen van de lezers zullen weten, kreeg ik als 3 jarige polio en raakte halfzijdig verlamd. Heb toen al net zo lang geprobeerd en gerotzooid en geoefend tot ik vrijwel alles weer kon. Misschien niet perfect, maar hé, I did it my way. Dat is geen foute mentaliteit voor de rest van je leven. Ik roep niet zo snel, dat ik iets niet weet of kan, maar dat ik het nog niet wist of gedaan heb, maar dat opent weer een deur naar een nieuw oefengebied. Pas als ik moet constateren dat bepaalde dingen echt niet in mijn pakket passen, geef ik op. En wat een boost als iets wel lukt!


3 opmerkingen:

  1. Heb ook nog een tijdje met Ubuntu gewerkt op mijn oude klapjap. Helaas was hij zo ver heen dat ik er niet heel lang meer plezier van heb gehad. Fijn besturingssyteem verder!
    Ik moet eerlijk bekennen dat het mij veel geduld kost om iets onder de knie te krijgen. Maar als ik iets heel graag wil, geef ik ook niet snel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echte doorbijter. Ik ben blij dat Ubuntu vanmiddag eindelijk werkte. Windows XP staat er ook nog op, want ik moet nog zoveel uitvogelen. E-mail bijvoorbeeld. Ik werk nu nog met Outlook Express. Hoe verhuis ik dat naar Ubuntu? En kan ik mijn files importeren van de harde schijf of moet ik ze van mijn back-up halen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt dat ziek zijn wel kunnen omdraaien in een goede eigenschap. Succes met verder zoeken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen