zondag 10 november 2013

Rotzooien

Net als Karel Appel doe ik maar wat, en waarschijnlijk is dat doordachter dan een ander opvalt.
Mijn huis is geen minimalistisch paradijs, geen gestyled plaatje, maar een leefhuis, vol met dingen die me dienen en plezieren. Een veilige cocon waar ik in kan wegkruipen en heerlijk kan wachten op betere tijden, terwijl in mij alles werkt aan transformatie. Wel ben ik gek op systemen, duidelijkheid en overzicht. Het hoeft niet altijd voor een ander duidelijk te zijn, als het dat maar voor mij is.
De laatste tijd pak ik steeds kleine en grotere klusjes aan om weer ruimte en systeem terug te vinden bij zaken die vaak snel wat verslonzen en verrommelen. Het opnieuw installeren van de PC is daarin ook een goede exercitie, opnieuw en kritisch alles opnieuw opzetten en meteen versimpelen en systematischer maken.
Het fine-tunen kan daarom nog wel eens een poosje in beslag nemen, want het is vaak een kwestie van dingen uitproberen voordat je kunt constateren of iets voor jou prettig werkt of dat er betere mogelijkheden zijn. Het is een voortdurend proces, dat een mens steeds meer kennis brengt en daardoor ook een kick geeft.
Met koken is het net zo, ik lees en kijk en denk en probeer en doe maar wat op de gok. Meer roeien met de mogelijkheden die je hebt en met kennis van smaken en combinaties, dan werken met theelepels en grammen volgens een vast stramien. Mijn soep is altijd anders, en bijna altijd superlekker, je kunt steeds proeven en verder op smaak brengen. Heerlijke ontdekkingen en teruggrijpen naar bekende smaaksensaties wisselen elkaar af. Never a dull moment.

3 opmerkingen:

  1. Zo kook ik meestal ook en vaak met restjes. Het enige nadeel is dat je iets wat heel lekker is uitgevallen vaak niet meer kan reproduceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je lekker bezig. De "meer energie" lees je tussen de woorden. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das zoooooo waar, jouw logica hoeft niet de logica van een ander te zjjn ;) Zo werkt dat hier ook, ik heb een systeem in m'n huis wat alleen ik begrijp ;)
    Fijn dat het zo lekker loopt bij je ;) geniet ervan!!!

    BeantwoordenVerwijderen