vrijdag 29 november 2013

PC-geheimpjes

Er zijn een paar programmaś die ik gevonden heb en vaak gebruik. Ik wil ze graag met jullie delen;
Pocket:Pocket: Applications
Een simpel programma, dat alles wat je nog even wil bewaren om later te lezen, bekijken, beluisteren of wat dan ook, zeer snel, met één klik, op te slaan en weer makkelijk te vinden. Je kunt een knop op je werkbalk installeren, maar ook in je rechtsklik menu komt ie al opduiken. Het is te benaderen via je desktop, laptop, tablet, smartphone en dus kun je op elk apparaat op een rustig moment lezen wat je opgeslagen hebt. Je kunt er eenvoudig een rubriek aan toekennen , om makkelijker terug te vinden. Heel helder en overzichtelijk!
Ook een grote fan ben ik van Symbaloo.http://symbaloo.nl.softonic.com/web Een programma dat favorieten en bladwijzers kan vervangen en veel overzichtelijker is en ook weer vanaf elk apparaat benaderbaar is. Je kunt alle links, bladzijden en websites opslaan, die dan als een ikoon-tegel  op een tabblad komen. Meerdere tabbladen (naar onderwerp, bv) zijn makkelijk instelbaar. Je kunt een tabblad met alle links die je vaak gebruik als startblad instellen. Ook bestaande favorieten en bladwijzers kun je vrij simpel hiernaar toe importeren. Eindelijk overzicht en nooit meer iets kwijt na bv een crash.
Je kunt ook dingen makkelijk (in the cloud, dus buiten je pc maar heel safe) opslaan in http://evernote.com/intl/nl/
 en Dropbox https://www.dropbox.com/home.
Deze dingen gebruikte ik al in Windows, maar het werkt ook prima in Ubuntu van Linux.
Ze maken het leven makkelijker en zorgen voor meer overzicht.

5 opmerkingen:

  1. Ik gebruik nog één zakje. Vegetarische bouillonpoeder. In de bijna dagelijks verse soep van allerlei groenten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoeft ook eigenlijk niet. Zorg voor kruiden (vers en gedroogd) en de smaak van de groenten is al genoeg!

      Verwijderen
  2. Dank voor de tips. Ik zal hier opnieuw naar kijken nadat zoonlief mij heeft geholpen naar Linux over te schakelen. Dat wordt waarschijnlijk het laatste weekend van december.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, zo'n programma als jij noemt zit volgens mij automatisch op mijn appeltje, idd superhandig!!!
    Fijn weekend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de tips. Symbaloo lijkt me wel iets voor mij.
    Net als UBUNTU trouwens, daar wil ik me ook eens een keer in gaan verdiepen.

    BeantwoordenVerwijderen