zondag 24 november 2013

Oud

Ooit vond ik 65 onvoorstelbaar oud. Je zou dan wel grijs en rimpelig zijn en niet meer jong kunnen denken.
Grijs ben ik nauwelijks, rimpels vallen ook best mee en ik hou nog steeds van zowel muziek uit de jaren 60 als de muziek van nu (nou ja, heel veel wel)  en volg alle ontwikkelingen in de culturele hoek nog steeds fanatiek.
Maar het heeft ook iets raars om volgende maand 65 te worden, de pensioengerechtigde leeftijd (tenminste nog wel voor mij)bereiken, en opeens als bejaarde te boek te staan. Tja, ik ben alleen al blij dat ik nog steeds leef ondanks alle problemen in de gezondheidshoek, zodat ik het in verwondering beleef.
Sinds ik het Broodbuikdieet volg (nu al 4 maanden) voel ik me veel jonger dan pakweg 5 jaar geleden. Het is een nieuwe manier van leven, anders eten, geen valse trek, niet meer uitgeput moe, herstellen van inspanningen, energie hebben, mijn lijf reageert weer zoals je zou verwachten en ik voel me geestelijk ook veel beter. Door de energie die ik heb, zijn zaken minder zwaar en kan ik beter omgaan met het leven en zijn moeilijkheden. Het is alsof er een sluier is weggetrokken, een sluier die voelde alsof je vergiftigd bent, hetgeen ook zo is, als je inderdaad slecht reageert op gluten en bepaalde eiwitten uit granen. Wat een kado!!!!! Mooier kan je het niet krijgen voor je laatste levensperiode.


4 opmerkingen:

  1. Idee voor een volgende keer: beatles met when I am 64. Toen we dat vroeger meezongen was 64 nog erg ver weg zoals in het liedje " many years from now" Volgend jaar wordt ik 64!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat clipje plaatste in vorig jaar bij mijn verjaardag...... Ja het was onvoorstelbaar ver weg toen.

      Verwijderen
  2. Grappig,dat jij ook dat gevoel hebt,bij die leeftijd van 65. Bij mij trok dat weer weg,toen ik weer een jaartje ouder werd. Fijn,dat je lijf juist jonger wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog een beetje piep (nou ja.... 53) maar begrijp precies wat je bedoelt, vroeger dacht ik ook dat wanneer je 50+ was, je gezapig met pantoffels en de krant op de bank zat, dat was het dan.... maar tis idd een feit dat je in je hoofd gewoon dezelfde blijft ;)
    Gisteren speelde eric burdon & the animals, was eeeeeeeeen groot feest!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen