maandag 11 november 2013

Nieuwe wereld

Omdat de versie van Windows 7 die ik draai misschien  niet lang geldig blijft (ingewikkeld verhaal, maar ik "leen" hem), maakte ik  me wat zorgen. Toen ik deze pc indertijd aanschafte wilde ik eigenlijk meteen Linux installeren ipv Windows. Ten eerste is het idee van vrije software me sympatiek en ten tweede schijnt het een stevig en veilig systeem te zijn dat weinig crashes en virusbedreigingen kent. Bovendien wordt het door knappe koppen steeds verbeterd en gebruiksvriendelijker gemaakt. Maar knappe kop G kreeg het niet voor elkaar toen. Omdat er inmiddels weer nieuwe versies van Linux zijn gekomen, leek het me een idee om dat alsnog te proberen en zie, ik draai al op Unbuntu, de laatste versie van Linux. Geen moeilijkheden na een paar pogingen en wat zoeken om te installeren en nu ben ik bezig om alles over te zetten naar dit besturingssysteem. De muziek draait al en en de fotoś zijn overgezet enzovoort...... Ook de email en browser draaien. Heel trots op mijzelf en het is weer een uitdaging om dit onder de knie te krijgen. Vond een pdf met een handleiding en de bieb heeft er ook boeken over, wat een ontdekkingstocht weer.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben altijd weer gewoon blij met Mac OS, dat werkt voor mij het beste. Heel soms moet ik wel op Windows werken, maar dan gaat er bij mij echt van alles mis, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je op de voet. Wij zullen binnenkort ook moeten switchen. Nu nog eventjes XP.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een goede gratis mogelijkheid. Even zoeken en wennen, maar vrijwel alles draait erop. Is voor een redelijk handig computermens best te doen allemaal. Zoek eerst naar een handleiding in pdf voordat je gaat installeren.

      Verwijderen
  3. Vlasje en Marja heb stil ontzag voor al jullie technische kwaliteiten. Het is dat je het duidelijk uitlegt in het blog maar anders wist ik helemaal niet waar dit over ging.

    BeantwoordenVerwijderen