vrijdag 8 november 2013

Low-Carb/glutenvrij

Vanmorgen alvast Sintemaartensnoep gehaald voor maandag. Er komen nooit veel kinders, maar de buurkinders zijn goed voor de restanten.
Meteen een (nep)schapenvelletje voor mijn bureaustoel gekocht, lekker! Ook langs een sympathieke viswinkel gegaan die alleen op vrijdag en zaterdag open is, maar wel alles zelf maakt. Gevraagd naar glutenvrije mogelijkheden; plenty! Er kan apart gebakken worden en ook met salades is al een deel glutenvrij en anders op aanvraag. Een fijne mogelijkheid. In je eentje en met drie katten in huis ga je niet zo snel zelf visjes slachten en bewerken. Ook daar groot enthousiasme over het glutenverhaal, de dame heeft zelf diabetes en weet wat een verschil het maakt wat ik opnoemde aan glucose eenheden voor en na de switch.Vonden ook dat mijn gewichtsverlies goed zichtbaar was (glim, glim). Al moet er natuurlijk nog heel veel van af om weer uit het rood te komen.
Wat een ontzettend tevredenstellend weekje was dit. Alle apparaten weer aan de praat, en tegen overzienbare bedragen weer stukken sneller en beter werkend. Veel zelfwerkzaamheid hierin.  Gisteren inderdaad partities ingesteld, is niet zo'n moeilijk klusje. Je kunt op die manier systeemgegevens apart houden en een image (oftewel backup) ook en de gegevens qua documenten en foto;s ook apart. Bij een eventueel overzetten veel sneller en makkelijker.
Nu wacht ik op besteld kattenvoer en grit. De katten zijn ook graanvrij al een poosje en ik verbeeld het me misschien, maar ze zijn slanker, en fitter en minder hongerig. Katten eten in de natuur nauwelijks granen, hooguit uit de ingewanden van prooien, dus is het logisch om ze geen granen te geven. Tja, zo vrouwtje zo katjes.

5 opmerkingen:

  1. Wat een positieve gevolgen van je anders eten. Wie weet heb je iemand aan het denken gezet. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat voor graanvrij voer bestel je voor je katten? 1 van mijn katten geeft heel veel over en ik overweeg om graanvrij voer te proberen. Ik heb nu anti-haarbal voer maar ben er niet tevreden over. Ze geeft nog steeds veel over en raakt geen haarbal kwijt. Daarnaast zijn de poezen ook allebei iets te zwaar.

    Fijn dat het zo goed gaat met het nieuwe eetregime!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik bestel bij Zooplus, die div merken hierin biedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan ook oervoer.nl geven, dan eten ze weer zoals ze horen te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joh, dat lowcarb, paleo en glutenvrij, das een hype, je verbeeldt het je maar. Je weet toch!

    Nee hoor, heerlijk hoe jij aan het opknappen bent!!

    BeantwoordenVerwijderen