zaterdag 23 november 2013

Laatste dag zwijmel

Deze versie van het bekende lied-met echte lp kraak- is mij lief. Erg dramatisch maar die stem.....
Het lied is van een Canadese singersongwriter Bonnie Dobson, maar werd pas een hit door de uitvoeringen van Tim Rose en The Gratefull Dead.
Lee Hazelwood werd het bekendst door enige duetten met Nancy (ja de dochter van...) Sinatra.
Het lied (1961)0gaat over een dag nadat het noodlot heeft toegeslagen, er is nog maar één man en één vrouw over op de wereld die verder door een ramp (atoombom?) totaal verlaten is. In de jaren zestig verschenen meer van dit soort doemliedjes zoals In the year 2525 van Zager and Evans.  Tja die atoombom was een hot item die tijd. Nu hebben we Fukushima, dat een grote dreiging is.

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dat nummer van Zager @ Evans weer te horen. Ik was destijds een grote fan van hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goud van oud en inderdaad veel doemdenken. Ik probeer er niet somber van te worden. Kom op. Blije gezichten zijn veel leuker. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De atoombom niet meer zo'n heikel onderwerp als toen jij en wij jong waren in de sixties. Wij waren het in de seventies helemaal met deze spreuk eens:
    "LIEVER EEN RAKET IN JE ACHTERTUIN, DAN EEN RUS IN JE KEUKEN"
    Zager & Evans een typisch Top 2000 nummer. Blijft plezant om te horen.
    Fijn weekend. Salu2 de A&M

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat eerste nummer is echt super ,jaaaa daar kon/kan ik echt van genieten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bijdrage met info. .Ik hoop dat je blijft zwijmelen ?

    Fijn weekend liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allebei de nummers zijn erg goed! Hoezo laatste dag zwijmel... ?
    Stop je ermee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, joh, laatste dag als in de laatste dag van de mensheid.

      Verwijderen
  7. de vraag die trees stelde lag mij ook op de lippen maar gezien het antwoord weet ik al genoeg ;-)

    jah dit zijn nummers die ik ook wel ken.... doemdenken moeten we nooit doen. er is altijd wel iets te vinden dat leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het blijven mooie nummers. Ik ken ze nog goed.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen