zondag 17 november 2013

Blind

Uit de bieb haalde ik het boek Wonderkat, mijn verhaal over de blinde Homerus van Gwen Cooper en las het in een ruk uit.
Goed geschreven, niet sentimenteel, vol humor en scherpe observaties en vooral vol be- en verwondering over de levensdrang en onverschrokkenheid van de zwarte kat Homerus die als blind kitten van 4 weken (ogen verwijderd omdat ze te ontstoken waren om nog behouden te kunnen worden) bij haar kwam.
Geen verhaal misschien voor echte kattenhaters, maar eigenlijk is het geen overdreven kattenverhaal, maar een geschiedenis die vol levenslessen blijkt te zitten.
Aanrader!!

3 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het delen. Ik zet 'm op mijn lijstje, want ik verzamel boeken waar katten een rol in spelen (zoals de boeken van Midas Dekker).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vriendin had een blinde kitten. Van de dood gered door haar zonen. Het was verbazingwekkend te zien,hoe het beestje zich kon redden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een leuk boek.
    Ik heb dat boekje van Remco Campert over zijn kat ook gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen